כתבות מגזין

"ההוריקן סטה והבנו שניצלנו": שלומי פדלון משחזר את הנס המדהים שאירע במיאמי

ביום שישי האחרון התראיין ל'הידברות' שלומי פדלון – פעיל הידברות במיאמי שסיפר על התכונה לקראת הוריקן 'אירמה' שאמור היה להכות במלוא עוצמתו במוצאי שבת. חמישה ימים לאחר מכן, הוא משחזר את הנס הגדול שאירע להם בזכות התפילות של עם ישראל, ומודה לכולם על הדאגה והאחדות

שלומי פלדון על רקע אחד הרחובות במיאמי (צילום: באדיבות שלומי פדלון)שלומי פלדון על רקע אחד הרחובות במיאמי (צילום: באדיבות שלומי פדלון)
אא

ביום שישי האחרון התראיין ל'הידברות' שלומי פדלון – פעיל הידברות במיאמי שסיפר על התכונה לקראת הוריקן 'אירמה' שאמור היה להכות במלוא עוצמתו במוצאי שבת. כזכור, התקשורת רקחה עם שלל דיווחים על מה שהולך להתרחש במקום, עד כדי כך שמושל פלורידה אף התבטא ואמר כי הסכנה כה גדולה עד שקיים חשש סביר שההוריקן 'יעלים' את פלורידה כליל, חלילה.

בראיון סיפר פדלון כי "לפי כל התחזיות, זו סערה שלא נראתה כמותה בעשור האחרון. סערה גדולה וחזקה שמסווגת בקטגוריה 5, עם רוחות של יותר מ-300 קמ"ש".

"אני חושב שתפילות של עם ישראל יעזרו פה", אמר פדלון. "הצעקות של מאות אלפי היהודים שנמצאים באזור הזה, כל תפילה, כל בקשה וכל תחינה – כל דבר כזה יכול בהחלט לעזור ולהגן על כל תושבי המקום, ובכללם על היהודים שכאן".

 

לדבריו, הפחד ממה שהולך לקרות היה גדול, אך האמונה החזקה והתפילות שיהודים מכל רחבי העולם התפללו עבור תושבי פלורידה – החזיקו את כולם יחד באחדות שאין כדוגמתה. אחדות שבכוחה לנצח את כל הפחדים, ואת כל ההוריקנים כולם.

מה עושים במצב כזה?

"היות והתחזיות הפסימיות אמרו שההוריקן הולך להכות בנו ישירות ובעוצמה, נועצנו ברב זמיר כהן מה עלינו לעשות. הרב הגדיר את מה שאנחנו עוברים כמעין חבלי לידה, ולעצתו הוחלט שאנחנו נשארים כאן וממשיכים בתפילות מעומק הלב".

וכך בדיוק היה. "ביום שישי דאגנו למספר מניינים בבית הכנסת, וכך גם בשבת, שהייתה ממש שמחה ומרוממת כי חגגנו שבת חתן", מספר פדלון בראיון נוסף שהעניק לנו. "המשכנו באמונה מלאה ובתפילות חזקות, ועודד אותנו לחשוב שבזמן הקשה הזה מתפללים עלינו יהודים בכל העולם. קיבלתי ידיעות שהיו תפילות מדרום אפריקה ועד אוסטרליה עבורנו".

 

"זה היה שיא ההוריקן, אבל אז קלטנו שניצלנו"

ולמרות התחזיות הפסימיות – התפילות של עם ישראל איש על רעהו, הן שניצחו גם הפעם. "בשבת בלילה ההוריקן היה צריך לתקוף אותנו, והתחושה הייתה מאוד לא רגועה. אבל התחזקנו ביתר שאת, והאמנו שיהיה בסדר. מאוחר יותר בלילה הרוחות התחזקו ביותר והגיעו לכ-150 קמ"ש, אבל הגשמים היו מועטים יחסית, שזה נס בפני עצמו. אם היו גשמים חזקים יותר, המצב פה היה קטסטרופלי", הוא אומר.

"ככל שהשעות חלפו, הבנו שבעצם ההוריקן ממשיך אך סוטה לכיוון מערב. הרוחות החזקות נמשכו גם ביום ראשון וזה היה השיא של ההוריקן, אבל אז קלטנו שניצלנו מעין הסערה, ושהיא בעצם זזה מאיתנו שמאלה, לכיוון מערב. אנחנו, בצד המזרחי של פלורידה, קיבלנו רק את ה'קצוות' של הסערה".

 

רק אז, כשהרוחות מעט נרגעו, הבינו תושבי המקום את גודל הנס שאירע להם. "אם ההוריקן שחווינו היה בקטגוריה 2, אני לא יכול לחשוב מה זה קטגוריה ארבע או חמש שהורגשו במקומות אחרים. אני חושב שמה שבאמת עזר לנו והציל אותנו זה התפילות והאחדות של חברי הקהילה. אנחנו מודים לכל עם ישראל שהשתתף בתפילות ודאג לשלומנו, ומקווה ב"ה שלא נצטרך לעמוד בניסיונות כאלו בעתיד.

"אבל במידה וכן נצטרך להתנסות בזה שוב, אנחנו כבר יודעים שכוח האחדות שלנו ינצח את הכול. בין אם אנחנו באמריקה או באוסטרליה, הכוח של היהודים מחבר בין כל הקצוות כולם ואני חושב שהאחדות הזאת בהחלט ניכרת ונחשבת בשמיים. חג שמח לכל עם ישראל, ותודה לכולכם".

תגיות:הוריקןמיאמיסופהנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה