חדשות בארץ

סקר חדש: סיון רהב מאיר היא אשת הטלוויזיה האהובה ביותר בישראל

סקר שנערך ביוזמת עיתון 'גלובס' מצא כי סיוון רהב מאיר מובילה בגדול במצעד נשות הטלוויזיה המשפיעות והאהובות בישראל. איך כבשה רהב-מאיר, עם זמן-מסך מועט יחסית, את המקום הראשון ברשימה?

  • כ"ב אלול התשע"ז
בעיגול: סיוון רהב מאיר (צילום: פלאש 90)בעיגול: סיוון רהב מאיר (צילום: פלאש 90)
אא

סיון רהב מאיר, כידוע, איננה מגישת חדשות אלא כתבת בערוץ 2. ובכל זאת, כך מצא סקר חדש שערך מכון 'הגל החדש' לבקשת מוסף הנשים של עיתון גלובס, היא ולא אחרת מובילה, ובגדול, במצעד נשות הטלוויזיה האהובות ביותר על הציבור. 21 אחוזים מהמשתתפים בסקר הצביעו עבור סיון רהב מאיר כשהתבקשו לבחור את אשת הטלוויזיה האהובה והמשפיעה בישראל. לשם השוואה, הזוכה במקום השני – יונית לוי – נהנתה רק מ-13 אחוזים מסך הקולות.

סיון רהב מאיר נהנית מזמן מסך מועט יחסית למגישות כמו יונית לוי ותמר איש שלום, ובכל זאת היא עקפה אותן בקלות במשאל הזה. מדוע? 'יתכן שהסיבה לכך היא תמורות דמוגרפיות שחלו בציבור' מציעה הכתבה ב'ליידי גלובס', מכוונת מן הסתם לכך שציבור דתי רחב מתחבר לפרסונה הדתית-בלי-התנצלויות של רהב-מאיר. עדיין, זה לא מסביר לגמרי את הפופולריות שלה: על אף ש-57 אחוזים מכלל הדתיים בחרו בה, היא זכתה גם לתמיכתם של 27 אחוזים מהמסורתיים ו-8 אחוזים מהחילונים, וניצחה בגדול בקרב הצעירים, בני 18-34.. גם הכתבה מודה בכך כשהיא מזכירה כי רהב-מאיר: 'מתפקדת כתחנת ממסר דיגיטלית-תקשורתית', עם 130,000 עוקבים בפייסבוק, 11,000 בטוויטר, -10,000 מנויי ווטסאפ.

ב'תחנת הממסר' שלה, כמובן, רהב-מאיר לא מעבירה רק חדשות. מנווי הווטסאפ נמצאים שם בגלל 'הסטאטוס היהודי' שלה, שכבר הספיק להפוך לספר רב –מכר ואף תורגם לאנגלית. מבין העוקבים אחריה בפייסבוק ובטוויטר, רבים מתעניינים בשיעורי פרשת השבוע שלה לא פחות מאשר בעבודתה העיתונאית. תמונת הרקע שלה בפייסבוק אומרת הכל: מדובר שם על הסטאטוס היהודי, על השיעור בפרשת שבוע, על החלק היומי. חדשות לא מוזכרות שם כלל. והפוסטים עצמם? הראשון מצטט אמירות מופלאות של אמונה ויהדות מיומנו של גלעד שעאר הי"ד, השני מביא שאלות על שמירת שבת מתוך הרצאה שמסרה, השלישי מתייחס לפרשת שבוע, והרביעי עוסק בפרויקט 'שבוע של תורה'.

רהב-מאיר, במילים אחרות, כבשה את המקום הראשון בסקר 'אשת הטלוויזיה המשפיעה והאהובה ביותר' לא רק בגלל עבודתה בטלוויזיה אלא בגלל הרבה יותר מזה. היא משפיעה כל כך דווקא בזכות הנכונות שלה לעסוק לא רק בחדשות שנכנסות ויוצאות מחיינו, אלא גם – ובעיקר – בחיים עצמם.

לרכישת הספר של סיון רהב מאיר, "הסטטוס היהודי", דרך הידברות שופס, חייגו 073-2221250 או הקליקו כאן.

תגיות:טלוויזיהסיון רהב מאיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה