חדשות יהדות

יום עצוב במדינת ישראל: בג"ץ נגד עולם התורה

סערה וכאב בעולם החרדי, בעקבות פגיעתו הקשה של בג"ץ במעמדם של תלמידי הישיבות. היום יתכנסו ראשי מפלגות ש"ס ויהדות התורה לדיון חירום בעקבות הפסיקה

  • כ"ב אלול התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

היום (רביעי) יתכנסו ראשי מפלגות ש"ס ויהדות התורה לדיון חירום בעקבות פסיקת בג"ץ אמש, כאשר בוטל הפטור מגיוס לתלמידי הישיבות השוקדים על לימוד התורה. ההחלטה התקבלה ברוב של 8 מול 1 בהרכב מורחב. משמעות הפסיקה היא שהגלגל חוזר שלוש שנים אחורה: למצב ששרר בארץ בספטמבר 2014, כאשר בוטל חוק טל.

כלומר, על פי בג"ץ, אם עד ספטמבר 2018 לא יאושר תיקון אחר לחוק, תלמידי הישיבות לא יהיו זכאים לפטור מגיוס.

ההחלטה גרמה סערה עזה בעולם החרדי, כאשר שבעה אנשים, שאינם נבחרי העם, מתיימרים לקבוע כי השירות בצה"ל חשוב יותר מלימוד התורה.

יו"ר ש"ס, שר הפנים, אריה דרעי, אמר בעקבות החלטת בג"ץ כי "הפסיקה מוכיחה שוב את הנתק החמור השורר בין בית המשפט העליון לבין העם היהודי, היודע כי במשך כל הדורות מה שהחזיק אותנו מול הרדיפות והגזרות היה לימוד התורה".

"בני הישיבות ימשיכו גם אחרי פסיקת בג"ץ לשקוד על תלמודם בבחינת שבט לוי, ולהגן בזכויותיהם על תושבי הארץ", הוסיף שר הפנים וציין כי הם יפעלו בכל כוחם לתיקן החוק ולהמשך ההסדר הקיים.

שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן: "מדובר בהחלטה אומללה וגרועה שתיכנס להיסטוריה של פסיקות איומות בעולם היהודי. שופטי בג"ץ הוכיחו היום כי אינם בוחלים בשום דרך כדי להצר צעדיהם של לומדי התורה בישראל, מתוך מטרה לפגוע בציפור נפשה של היהדות החרדית שהם בני הישיבות הקדושות שתורתם אומנותם. לא נאפשר לאף כוח בעולם למנוע מאף אדם ללמוד תורה וכי הוכח שכל מהלך שכזה של כפיה נגד לומדי התורה, באמצעות חוק או כל סנקציה שהיא - נידון לכישלון מראש. ניוועץ בגדולי ישראל ונוביל לשינוי ההחלטה הדרקונית של שופטי בג״ץ, שלא מבינים מהות וחשיבות לימוד התורה בעם ישראל לדורותיו".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר: "במהלך כל ההיסטוריה של העם היהודי היו רבים מתוך העם ומחוצה לו שניסו למנוע מתלמידי הישיבות להמשיך את תלמודם - חלקם ניסו זאת בכוח, חלקם בדרכים אחרות. לעולם לא הצליחו לפגוע בלימוד התורה, וגם עכשיו לא יצליחו. לומדי התורה ימשיכו בתלמודם עם בג"ץ או בלעדיו.

"כל זכות הקיום שלנו כעם תלויה בתלמידי הישיבות. במהלך השנה הקרובה נתקן את פסיקת בג"ץ. זאת על אפם וחמתם של השופטים שאין להם שום מושג מה המשמעות של לומדי התורה", הוסיף גפני.

גם העיתונים החרדים יוצאים הבוקר במתקפה חריפה על ביטולו של חוק הגיוס ע"י בג"צ כשהם מכוונים את חיציהם לכיוון שופטי בית המשפט העליון, שלטענתם פעלו בניגוד לכללי הדמוקרטיה.

עיתון 'המודיע' קרא על "עוד התערבות שיפוטית אגרסיבית בסמכויות הרשות המחוקקת: שופטי בג"ץ ביטלו חוק המעגן את דחיית גיוסם של מי שתורתם אומנותם". העיתון 'יתד נאמן' מדווח בכותרת אדומה שחורה על "דיקטטורה שיפוטית: חוק הגיוס נפסל באופן שרירותי ע"י בית המשפט העליון. בגצ נגד עולם התורה". עיתון 'המבשר' מדווח בכותרת ראשית: "כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ: רבבות לומדי התורה ימשיכו לשקוד על תלמודם כבימים ימימה". ביטאון הפלג הירושלמי עיתון 'הפלס' מכריז כי "הציבור החרדי מכריז על מלחמה ללא פשרות". 

תגיות:בג"ץעולם התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה