טורים נשיים

הרחב פיך ואמלאהו: למה אתה מרוויח רק 6,000 ₪?

אם תאמין, אם תפתח את הראיה שלך, אם תשכיל להביט לא רק על הטבע אלא על דברים שיכולים לקרות לך מעל הטבע (שהרי בורא עולם כל יכול), אז באמת תתחיל להרגיש מה זה שפע אמיתי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנחנו, במו ידינו, מגבילים את עצמנו וסותמים את הצינורות שמעבירים את השפע לתוך חיינו. במו ידנו מונעים מבורא עולם לתת לנו. כיצד אנו עושים זאת? אנחנו מוגבלים בראיה שלנו ובאמונה שלנו. כששואלים אדם "כמה כסף אתה מרוויח בחודש", והוא עונה 6,000 ₪ - שיידע שהוא הגביל את עצמו ל-6,000 ₪, והוא לא ירוויח שקל יותר. לכאורה, זה מובן וברור, שהרי יש לו תלוש משכורת קבוע בכל חודש, שמוכיח באופן חד משמעי שהוא אכן מרוויח 6,000 שקלים בחודש. העניין הוא שזה מה שאתה רואה בטבע, שאתה  מרוויח 6,000 שקל, זאת המציאות הקיימת. השאלה היא האם אתה מאמין שבורא עולם יכול לשלוח לך הרבה יותר? "ברית כרותה לשפתיים", אומרת לנו התורה הקדושה, ובעצם מסבירה לנו שבפה שלנו יש כוח עצום! כל מילה שאנחנו מוציאים מהפה – ערכה עצום, ובכוחה לשנות את עולמנו מן הקצה אל הקצה! אם אתה אומר שאתה מרוויח 6,000 שקלים, תדע שברגע זה עצרת את בורא עולם לשלוח לך יותר מזה!

"אבל רגע, עצרי שניה, זאת המשכורת שאני מרוויח, לא מתכננים לתת לי העלאה, זה מה שאני מכניס כל חודש. מה הבעיה לומר את זה?".

אני אסביר לך מה הבעיה – שאתה לא מאמין שאתה יכול להרווח הרבה יותר! שאם בורא עולם רוצה, הוא ישלח לך כסף. ואם אתה שואל איך הוא ישלח לך, סימן שאתה כלל לא מכיר אותו. חסרות לו דרכים? הכל שלו, הוא שולט בעולם! בעיה בשבילו להעביר אליך סכום כסף? כל עוד תחשוב ככה, תמשיך להגביל את עצמך. כל עוד תאמין שזה מה שאתה מרוויח או יכול להרוויח, אתה תשאיר את המצב כמו שהוא. תפתח! תרחיב! הַרְחֶב פִּיךָ וַאֲמַלְאֵהוּ (תהילים, פ"א) – אם תאמין, אם תפתח את הראיה שלך, אם תשכיל להביט לא רק על הטבע אלא על דברים שיכולים לקרות לך מעל הטבע (שהרי בורא עולם כל יכול), אז באמת תתחיל להרגיש מה זה שפע אמיתי. אל תגביל את עצמך בגלל דברים שאתה לא רואה ברובד המוחשי. יש לנו נשמה יהודית, אנחנו והעולם הזה הרבה יותר עמוקים ממה שהעין רואה או מבינה, הרבה יותר עמוקים ממה שהשכל יכול להכיל. תרחיב את הראיה שלך, ואם צריך לזרוק את השכל בשביל זה – זרוק אותו! להישאר מוגבל בתוך המשבצת המוכרת שלך זה קל, להאמין שאפשר להגיע לעננים – זה כבר סיפור אחר. כ"כ הרבה אנשים קוראים את המילים האלה עכשיו, ולא מאמינים ולו לרגע אחד שיכול להיות שסכום כסף עצום יגיע אליהם, שאחרי שנים של רווקות הם יכירו את אהבת חייהם ותוך 3 חודשים יהיו תחת החופה, שאחרי שנים של טיפולי פוריות כושלים היא תיכנס להריון טבעי. קשה להם להאמין שהמחלה תיעלם מחר בבוקר. קשה להם, כי הם רואים רק טבע! קשה להם, כי הם לא מרחיבים! בורא עולם רוצה לתת לך בלי סוף, אבל אם אתה לא מאמין שהוא יכול לתת, הוא לא ייתן. הכל תלוי באמונה שלך.

אם את מתקרבת לגיל 40, אחרי שנים של מערכות זוגיות כושלות, ואת שואלת: "איך אתחתן? עד עכשיו לא הגיע, פתאום יבוא?", את במו ידייך סוגרת לעצמך את האופציות. התשובה לשאלתך היא: כן! היפלא מה' דבר? נדמה לך שקשה לו לשלוח לך בעל? ולא רק בעל, אלא בעל איכותי כמו שאת רוצה? מעכשיו תתחילי להגיד: "הזיווג שלי בדרך אלי, אני אוטוטו תחת החופה!" – תתחילי לשנן, אחותי, כי ברגע שמאמינים בלב שלם שבורא עולם יכול לשנות את העולם ברגע אחד, הוא אשכרא עושה את זה! אם את אחרי שנים של טיפולי פוריות שלא צלחו, ואת אומרת: "נראה לי שאוותר על ילדים, או שבשלב מאוחר יותר נעשה עוד טיפול, אין לי כבר כוח" – דעי שברגע זה מנעת מעצמך את האפשרות להיכנס להריון טבעי. אחותי, תרחיבי! בורא עולם ברגע אחד מזכה אותך בהריון, תאמיני! אדם שחולה במחלה קשה, ל"ע, חושב חודשים קדימה על הטיפולים שמחכים לו, על הקושי שעומד לפניו, הייסורים הקשים. אתה לא מאמין שמחר בבוקר המחלה יכולה להעלם? היפלא מה' דבר?! קשה לנו להרחיב את הראיה ואת המחשבה, כי אנחנו לא רואים את זה בעיניים שלנו, אבל אמונה – זה היכולת לעצום את העיניים ולהמשיך ללכת קדימה מבלי לחשוש ליפול, כי בורא עולם אוחז בידך ומדריך אותך לאן שהכי טוב לך!

הרחב פיך – תפתח, תדבר דיבורים של שפע, של אור, של אמונה. אל תגביל את עצמך בעזרת מילים! תשתמש בפה שלך כדי להזמין לחייך דברים טובים. אל תנקוב בסכום כסף מסוים שאתה מרוויח, תגיד "אני מרוויח עד בלי די" – כן, כן, לא השתגעתי, עד בלי די! כי אבא שלי שולט בעולם, ואין שום דבר שעוצר אותו מלתת לי עד בלי די. הדבר היחיד שיעצור אותו, זו האמונה המוגבלת שלי שאני לא יכול לקבל יותר ממה שכבר יש לי. תחשוב גדול, תחשוב רחב, תחשוב טוב! אם אדם מאמין שאין גבול למה שהוא יכול לקבל, בורא עולם יעניק לו בלי סוף. הוא רק מחכה שתתנתק בתוכך מהעולם הגשמי הזה, מהטבע שאתה רואה, ותאמין שזה ששולט בטבע יכול לשנות אותו. אתה תשנה את הטבע שלך, ובורא עולם ישנה את הטבע בשבילך!

הרחב פיך ואמלאהו – לא רק במה שאתה אומר, אלא בכמות שאתה אומר. רבי נחמן זצ"ל אמר כי אין דבר שאי אפשר להשיג בעזרת תפילה. אם יש חוסר כלשהו – סימן שלא התפללו עליו מספיק, או לא התפללו עליו כלל. הרחב פיך – תגדיל את כמות התפילות שלך! דבר עם בורא כל העולמות, עם אבא שלך שאוהב אותך ומחכה שתפנה אליו, אותו אבא מדהים, שברגע שתגיד מילה אחת אליו – הוא מיד יעזוב הכל ויקשיב לך. תתפלל! תרחיב! לא להתפלל מתוך עצבות, חלילה, גם אם קשה, גם אם חסר. תתפלל מתוך שמחה, ולו רק על הזכות להתפלל. תתפלל מתוך אמונה שברגע זה אתה מזמין את הישועה הפרטית שלך. אל תגביל את עצמך בתפילות, תאריך. תוכיח לו שאתה ראוי לזה שהגאולה הפרטית שלך תגיע היום, עכשיו! אל תתלונן, אל תבכה על מר גורלך, כי כל מה שקורה איתך זה רק מאיתו יתברך, וגם כשאינך מבין זאת, זה הכי טוב בשבילך. הוא עוד יוכיח לך את זה – ככל שתרחיב, יהיה יותר מקום לשפע להיכנס. הרחב פיך ואמלאהו – תרחיב, אחי, והטוב ביותר כבר בדרך אליך.

החודש, יותר מתמיד, זה הזמן שלנו להרחיב! בחודש אלול אנחנו קובעים מה יקרה איתנו במהלך כל השנה הקרובה הבאה עלינו לטובה בע"ה, תרחיב! את האמונה, את ההסתכלות, את התפילות, את השמחה, רק תרחיב, הוא כבר ימלא את הכל.

תגיות:טבעמיטל בוארון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה