חדשות בעולם

באיזו שעה אתם אוכלים? לא תאמינו עד כמה זה משפיע על הגוף שלכם

השעה המדויקת ביממה בה אתם אוכלים פחות משפיעה על כמות השומן בגופכם, אולם הסמיכות שלה לשעה בה אתם הולכים לישון – משמעותית עד מאוד. חוקרים בדקו את הנושא ופרסמו תוצאות מפתיעות

(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)
אא

האם ישנו קשר בין השעון הביולוגי בגופנו לבין עלייתנו במשקל? חוקרים מהמרכז הרפואי בריגהם בארה"ב, ביקשו לבדוק אם קיים קשר בין שומן הגוף ומדד ה-BMI לבין הזמן המדויק שבו אנו אוכלים, בהתאם לשעון הביולוגי של כל אדם באופן פרטי, וללא קשר לשעה המדויקת ביממה.

לשם כך ערכו החוקרים מחקר תצפיתי שנמשך כחודש. הם אספו נתונים מ-110 משתתפים צעירים, כולם בגילי 18 ומעלה. המשתתפים התבקשו לתעד את זמני השינה שלהם ואת זמני צריכת הארוחות, במשך שבוע ברציפות. בנוסף, בדקו נבדק כל אחד מהנחקרים, כדי לזהות את מחזור השינה שלו ואת השעה בה מופיע אצלו הורמון המלטונין, אשר מסמל את תחילת הלילה.

החוקרים זיהו כי המשתתפים שהיו בעלי אחוזים גבוהים של שומן צרכו את רוב הקלוריות שלהם זמן מועט לפני השינה, בשלב בו הגיע המלטונין לשיאו. זאת לעומת האנשים שבגופם היה אחוז נמוך יותר של שומן.

בפרסום המחקר בכתב העת האמריקני לתזונה בישרו החוקרים: "מצאנו שהתזמון בו נצרך המזון ביחס לתזמון עליית המלטונין בגוף, מה שמסמל את תחילת הלילה הביולוגי של האדם, קשור לאחוז שומן גבוה בגוף ולמדד BMI גבוה, בלי קשר לשעה המדויקת ביממה, או לכמות ולאופן בו נצרך המזון".

ד"ר אנדרו וו. מקהיל, ממובילי המחקר, הוסיף את משפט המפתח: "על פי הנתונים שהגענו אליהם ניתן להסיק שכאשר נתזמן את צריכת הקלוריות ביחס לשעון הביולוגי האינדיווידואלי לכל אדם, זה יהיה בעל משמעות רבה לגבי המשקל והבריאות, מאשר אם תזמון הארוחה ייקבע בהתאם לשעה המסוימת ביממה".

למעשה, כך ציינו החוקרים, ההמלצה היא לאכול בשעות מוקדמות יותר מהשעה בה הולכים לישון, זאת בלי קשר לשעה המדויקת על פני היממה. כך לדוגמא: לעובדים שעובדים במשמרות ייתכן שלא תהיה שום בעיה לאכול במהלך הלילה, למרות שככלל היה ידוע תמיד שאכילה לילית אינה מומלצת.  

תגיות:דיאטהמשקלמלטונין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה