חדשות בארץ

אנחת רווחה: שופטי בג"ץ אמרו ’לא’ לתחבורה ציבורית בשבת

שופטי בג"ץ דחו את העתירה המבקשת להורות למשרד התחבורה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת

  • כ' אלול התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

שופטי בג"ץ, חנן מלצר, ניל הנדל ודוד מינץ החליטו לדחות את העתירה המבקשת לחייב את משרד התחבורה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת.

הנימוק לדחיית העתירה הוא היעדרה של בקשה רשמית מצד חברה המפעילה תחבורה ציבורית להפעיל קווים גם בשבת. "ללא בקשה כזו, נעדרת העתירה בסיס משפטי, ולכן אין מנוס מדחייתה", קבעו השפוטים.

העתירה הוגשה על ידי התנועה הרפורמית, ישראל חופשית, ח"כ תמר זנדברג ועמותת חדו"ש. בדיון בעתירה המדינה הציגה את עמדתה כי במישור המשפטי הסדר מתן הרישיונות לנסיעה בשבת מבוסס על איסור עקרוני לתת רישיון כאמור. "האיסור מבוסס על הוראת המחוקק שלפיה על השר להתחשב ככל שניתן במסורת ישראל בכל הנוגע לתנועת כלי רכב בשבת".

עוד ציינה המדינה כי מתן רישיונות לנסיעה בשבת במקרים ספורים המפורטים בתקנות הוא אפוא חריג, ומשכך הוא מפורש בצמצום על ידי המשיבים. לפיכך החלטת הרשות שלא לבצע בחינה כללית יזומה לגבי העילות שבגינן היא רשאית לאשר רישיון לנסיעה בשבת, ולהסתפק בעניין זה בבחינה נקודתית על פי הצרכים שיובאו בפניה מצויה במתחם הסבירות".

כזכור, פרקליטות המדינה קיבלה את עמדת שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, שיש להגן על עמדת המדינה לשימור הסטטוס קוו בנושא התחבורה הציבורית בשבת, ולדחות את העתירה הדורשת להתיר תחבורה ציבורית חופשית בשבת.

תגיות:תחבורה ציבוריתשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה