ונשמרתם

מועצת הצמחים מזהירה שלא לקנות קיווי כעת. מדוע?

מדוע לא כדאי לאכול קיווי שמשווק כעת בחנויות המזון ואצל הירקנים? מועצת המזון יוצאת באזהרה חמורה שלא לרכוש את הפרי לפני אוקטובר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אזהרה חמורה פורסמה היום (ב') מטעם מועצת הצמחים, עם הוראות לצרכנים שלא לרכוש קיווי 'בוסר' שנמצא כעת על המדפים. "בימים אלו עולים על המדפים ברשתות השיווק, המזון ואצל הירקנים פירות מסוג 'קיווי' משני זנים הנפוצים בארץ – היווארד שצורתו עגלגלה, ו'ברונו' שצורתו מאורכת. מועצת הצמחים קוראת שלא לרכוש את הפירות הללו, מאחר ואינם בשלם וגם לא יבשילו", לשון ההודעה.

ארנה סנדל, מנהלת איכות בענף הפירות של המועצה אומרת כי היות והקיווי בארץ נקטף רק החל מחודש אוקטובר, כל מה שמשווק לפני כן – לא עבר את הבדיקות המחייבות, כדי לאשר שהוא בשל ותקין למאכל. "לצערי ישנם כמה מגדלים שממהרים לשווק לצרכנים פרי בוסר, ומי שירכוש כעת קיווי  יתאכזב מאוד, כיוון שהפרי יישאר בלתי אכיל".

לדבריה, אנשי המחלקה שלה פועלים על מנת למנוע קטיף מוקדם, ובד בבד קוראים לצרכנים להמתין לקיווי הישראלי הבשל והתקין לאכילה, שישווק החל מתחילת חודש אוקטובר. עדיף לרכוש את הקיווי כשהוא קשה מעט, ולאכול אותו לאחר שהוא מתרכך בטמפרטורת החדר.

תגיות:ונשמרתםקיוויפירותסכנהבוסר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה