עובדות שלא ידעתם

באיזו ארץ בעולם יש הכי הרבה גמלים? שבע עובדות מפתיעות

וגם: למה קרוקודילים בולעים אבנים, באיזה גיל התחיל אלברט אינשטיין לדבר, ואיפה החוק אוסר על שכיחת מפתחות בתוך הרכב? שבע עובדות שאולי לא ידעתם

  • י"ט אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם ש... תנינים מסוג קרוקודיל אוכלים אבנים? ליתר דיוק, הם בולעים אותן. האבנים מסייעות בעיכול שלהם – וגם עוזרות להם לאזן את הציפה על פני המים.

2. הידעתם ש... אוכלוסיית הגמלים הגדולה ביותר בעולם איננה במדבריות ערב או אפילו באפריקה, אלא דווקא ב...אוסטרליה? גמלים יובאו לאוסטרליה המאה התשע עשרה, בין השאר מערב הסעודית ומאפגניסטן, אבל אחרי המצאת כלי רכב ממונעים כבר לא היה בהם צורך. כתוצאה מכך שוחררו כמה אלפי גמלים אל הטבע, ובסביבה ידידותית ללא טורפים – התרבו מאד. הבעיה העיקרית שהם יוצרים? הם שותים כמויות ענקיות של מים בארץ שהיא גם כך מוכת בצורת!

3. הידעתם ש... כל פיסות הלגו המקורי שיוצרו ב-54 השנים האחרונות מתאימות זו לזו? חברת לגו אמנם מתחדשת כל הזמן ומוציאה ערכות ייחודיות, אבל כולן מתוכננות לפי מערכת אוניברסלית שמבטיחה שכל פיסת לגו מכל ערכה תתאים לכל פיסות הלגו האחרות.

4. הידעתם ש... אלברט אינשטיין, המדען הגאוני המפורסם ביותר של המאה העשרים, התקשה בדיבור בתור ילד והתחיל לדבר בשטף רק בגיל ארבע?

5. הידעתם ש... בשווייץ, מי ששוכח את המכוניות שלו בתוך הרכב ומשאיר את הרכב פתוח צפוי לעונש על פי החוק?

6. הידעתם ש... החוק בשבדיה אוסר על התושבים לצבוע את הבית שלהם מחדש בלי: א. קבלת אישור ממשלתי לפעולה ב. ביצוע הצביעה על ידי אדם בעל רישיון צביעה חוקי?

7. הידעתם ש... מהירות כדורי הרובה של רובים חדישים מהירה יותר ממהירות הקול, מה שאומר שהם יכולים לפגוע במטרה לפני שאנשים בסביבה ישמעו משהו?

תגיות:עובדות שלא ידעתםגמל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה