חדשות בעולם

הוריקן אירמה מכה בפלורידה: "שאלוקים יברך את כולם"

עד כה קיבלו 6.3 מיליון הנחייה להתפנות מבתיהם. הסופה העוצמתית 'אירמה' החלה להכות בחופיה של פלורידה

  • י"ט אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שירות החזאות האמריקני הלאומי הודיע לפנות בוקר (ראשון) כי הרוחות הראשונות של הוריקן "אירמה", שנושבות במהירות של 190 קמ"ש, הורגשו בקי ווסט שבפלורידה, העיר הדרומית ביותר בארצות הברית.

במהלך הלילה סיימה 'אירמה' להכות בשטחה של קובה והמשיכה בתנועתה צפון-מערבה, ישירות לכיוון שטח ארצות הברית. החשש הוא כי הסופה תתחזק כאשר תגיע ליבשה, ותפגע כמעט בכל שטחי פלורידה.

מיליוני תושבים כבר פונו מבתיהם. עד כה קיבלו 6.3 מיליון הנחייה להתפנות מבתיהם. מושל פלורידה ריק סקוט פנה לתושבים בבקשה להתפנות: "אתם מתבקשים לעזוב את האזור. זוהי ההזדמנות האחרונה כדי לקבל החלטה נכונה. אם קיבלתם הוראה להתפנות עשו זאת מיד. לא הלילה, לא בעוד שעה - עכשיו. זו סופה קטלנית שהמדינה שלנו לא ראתה מעולם". סקוט אף התרה בתושבים לא לשוב במהירות לבתיהם לאחר שהסופה תחלוף.

יותר מ-75 אלף אנשים כבר הקשיבו לדבריו של המושל ופונו ליותר מ-400 מקלטים, שנפתחו על מנת לקלוט את אלו שלא יכולים לעזוב.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר בסרטון שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כי "נראה שהוריקן אירמה הולך להיות הוריקן רע מאוד, אבל אנו מוכנים, מוכנים עד כמה שניתן להיות מוכנים לסופה מפלצתית כזו". הוא ביקש מכל מי שנמצא בנתיב הסערה "לזוז מהדרך ולא לדאוג לגבי הרכוש", והוסיף: "לרכוש יש תחליף, אך לא לחיי אדם, הבטיחות חייבת לבוא קודם".

בציוץ נוסף התייחס הנשיא שוב להוריקן וכתב: "משמר החופים, הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום וכל אנשי הממשל האמיצים מוכנים. הנה מגיעה 'אירמה', שאלוקים יברך את כולם!"

עד כה גבתה 'אירמה' באיים הקריביים את חייהם של 25 בני אדם לפחות בקריביים. גם בקובה נראה הרס אדיר, אם כי לא דווח על הרוגים בקובה.

סופות ההוריקן בארה"ב: מה המסר לעם ישראל, ומה הקשר לאלול? לחצו כאן.

פעיל הידברות, יהודי תושב מיאמי, בראיון מיוחד לקראת ההוריקן: "כל תפילה תעזור לנו", לחצו כאן.

תגיות:הוריקןאירמהפלורידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה