חדשות בריאות

מחקר אוסטרלי טוען: גברים שמגדלים זקן עבות, חולים פחות בסרטן

מחקר חדש שביצעו חוקרים אוסטרלים, טוען כי גברים שמגדלים זקן עבות – פחות חולים במחלת הסרטן. ורק כדי לסבר את האוזן, האוניברסיטה שבה בוצע המחקר - נחשבת לאחת הטובות ביותר בעולם

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מחקר חדש שביצעו חוקרים אוסטרלים, טוען כי גברים שמגדלים זקן עבות – פחות חולים במחלת הסרטן. תוצאות המחקר המרתקות פורסמו זה מכבר במגזין 'דיילי סטאר', שטען בשם החוקרים כי מי שחושש ממחלת הסרטן ורוצה לוודא שהיא לא תפגע בו, שיתחיל לגדל זקן.

את המחקר הובילו חוקרים מאוניברסיטת קווינסלנד שבמדינה, ובו הוכח כי זקן עבות מגן על עור הפנים בכ-95% הצלחה, מפני סרטן העור שפעמים רבות נגרם כתוצאה מקרני שמש. הפרופסור שעומד בראש המחקר, פרופ' פאריסי, מסייג ואומר כי אמנם הזקנים אינם יכולים להוות מסנני קרינה, "אולם הם בהחלט מהווים גורם לחסימת קרני UV, שחודרות מבעד לשכבות העור ומגיעות לאזורים רגישים", לדבריו.

עם זאת, הוא מסייג ואומר שאין זה מתיר לגברים עם זקן להיחשף בצורה בלתי מבוקרת לשמש. וכשהוא אומר זקן, אגב, הוא לא מתכוון לזיפים או זקנקן קצר, אלא דווקא לזקן עבות. "המחקר שלנו מגלה שהזקן גם מאט את תהליך ההזדקנות, שנגרם בעיקר מחשיפה מוגברת של העור לשמש. אבל אם יש לך זקן כבד, סביר להניח שאתה כבר מוגן גם מזה".

רק כדי לסבר את האוזן – אוניברסיטת קוויסלנד מדורגת ב'טיימס' במקום ה-41, בעולם האקדמיות וההשכלה הגבוהה, ובאוסטרליה נחשבת לאחת המובילות מבין שלוש בתחום המחקרי.

תגיות:זקןסרטןמחקרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה