חדשות בארץ

מצפון תיפתח הרעה? מהי משמעות תקיפת חיל האוויר בסוריה?

במידה שמדינת ישראל אכן תקפה אמש בסוריה, היא שידרה בכך אמירה משמעותית מאוד, לא רק נגד סוריה, אלא גם נגד איראן ושלוחותיה

(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

הפרסומים הזרים אודות חיל האוויר הישראלי שתקף אמש (רביעי) מתקן מדעי לפיתוח טילים במערב סוריה - לא אומתו עד כה במלואם. אולם במידה ואכן הם נכונים, אין ספק כי המשמעות אינה רק נקודתית של ישראל מול סוריה, אלא יש כאן גם אמירה לאיראן, אשר מעורבת מטבע דברים בכל מתקן מסוג זה הקיים בסוריה.

לא לחינם טען ראש המוסד יוסי כהן לפני מספר שבועות כי לאיראן יש שלוחות שנמצאות במקומות כמו לבנון, סוריה, עיראק ותימן.

אסד גם הודיע בתקופה האחרונה מספר פעמים על כך שהוא רואה את עצמו מחויב לחלוטין למגבלות שהאיראנים מציבים לו. לכן, כאשר ישראל תוקפת בסוריה, היא מגבירה בכך את כוח ההרתעה שלה גם כלפי השחקנים שנמצאים מסביב.

בסוריה בחרו להאשים את ישראל בכל פה. הם טענו כי "מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו עמדות של הצבא הסורי" ואף הודיעו כי "התקיפה גרמה לנזק רב ואף למותם של שני חיילים". באופן חד משמעי הם הטילו על ישראל את האחריות לתקיפה והודיעו שצפויות לכך השלכות קשות מאוד. ניתן לשער כי גם רוסיה עשויה להיות שותפה פעילה בהאשמות, אם כי כל עוד לא ברור שמדובר אכן בישראל, ייתכן שהיא תעדיף לשמור על איפוק.

ישראל מוטרדת, ובצדק, בעקבות הודעתה של סוריה על כך שהיא מטילה עליה את האחריות לתקיפה שנעשתה בשטחיה. האם אכן יש צורך לדאוג? מוקדם מכדי לדעת, אך מה בטוח זה שבתקופה בה הכל מתכוננים לימים שיגיעו אחרי נפילת דאעש, התקיפה היוותה אמירה רבת משמעות.

תגיות:תקיפהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה