חדשות יהדות

"אדם שמחזיק באייפון פרוץ – לא יכול להיות שליח ציבור"

הגר"י יוסף דבר בשיעורו השבועי דברים נוקבים, על הנזקים שמחוללים הטלפונים הפרוצים, ועל החשיבות של ההשקעה בחינוך הילדים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשיעורו השבועי אמר הראשון לציון, הגר"י יוסף, כי אין להעלות כשליח ציבור לתפילה – ובפרט בימים הנוראים – אדם שיש לו אייפון פרוץ. ואם עלה אדם כזה כשליח ציבור, יש לעזוב את בית הכנסת.

האייפון הפרוץ, לדברי הראשל"צ, הפיל חללים רבים, במיוחד את בני הנעורים. זה דבר מסוכן, וכל הורה צריך לבדוק היטב מיהם החברים של הילדים שלו. צריך להשגיח על הילדים, כי אחרת אחר כך בוכים, והכאב על ילדים שנופלים ונפלטים הוא באמת נורא.

הראשל"צ סיפר כי בימים האחרונים הגיע אליו אברך תלמיד חכם, שבנו נפלט מהישיבה. האברך בכה ובקש ברכה מהגר"י, והגר"י יוסף סיפר לו על אחד מתלמידי האר"י הקדוש, שהשתמד. אביו של הבחור הגיע אל האר"י הקדוש ובקש ממנו ברכה. האר"י נתן לו נוסח של תפילה, שאותה יאמר ויבקש בכל יום בתפילת שמונה עשרה, בברכת "השיבנו אבינו לתורתך", ובה יבקש מהקב"ה שיחתור לו חתירה תחת כסא הכבוד כדי להשיב את בנו בתשובה שלמה. האב אכן עשה זאת, ולאחר זמן – שב בנו בתשובה שלמה. גם אם קורה מקרה שילד עוזב – אסור להתייאש, אמר הגר"י בדבריו, אלא יש להתפלל עליו שישוב בתשובה, במיוחד בימים הנוראים. הקב"ה שומע קול תפילות. אבל במקביל לתפילות, חשוב להיזהר ולפקוח עין על הילדים.

הגר"י אף אמר שיכול להיות אדם צדיק, שמשמש כשליח ציבור שנים רבות – ופתאום יוצא אחד מבניו לתרבות רעה. במצב כזה צריך לבדוק – יתכן שהאב השקיע בילדיו, שלח אותם לישיבות טובות ודאג לחינוך שלהם, אך הילד, ל"ע, התחבר לחבר רע. במקרה כזה, המצב אינו באשמת האב, והוא יכול להמשיך להיות שליח ציבור. אך יתכן גם שהאב שלח את בנו לחינוך מעורב, או לא דאג מספיק לחינוך בניו, ואז – מה יעשה הבן ולא יחטא? ואם זהו המצב, אדם כזה אינו ראוי להיות שליח ציבור בימים הנוראים.

תגיות:אייפוןשליח ציבורהראשל"צ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה