חדשות בארץ

האם החוף השקט בחיפה עתיד להיסגר?

תושביה החרדים של חיפה מודאגים מתוכנית לפיתוח נמל חיפה, שע"פ הטענות כולל סגירה של החוף הנפרד בעיר

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בעיריית חיפה עובדים בימים אלה על תוכנית חדשה לפיתוח אזורי החוף והנמל של חיפה. מדובר בתוכנית ששמה "חזית ים", ומטרתה היא שיפור והגדלה משמעותית של הכנסות העיר מן הנמל. הדבר חיובי כשלעצמו, אלא שתושביה החרדים של חיפה הופתעו לגלות שחלק מן התוכנית כולל סגירה של החוף השקט בחיפה, אשר משמש את התושבים החרדים.

ואכן, בפרק 11 של התוכנית המדוברת מצוין כי האזור של החוף השקט מכיל כיום מרכז ספורט ימי לבתי ספר, מועדוני נוער וחוף נפרד. על פי ההמלצה של ועדה עירונית לאיתור חוף לציבור הדתי, החוף הנפרד יועבר לאזור אחר של העיר, בעוד שאזור החוף השקט ישמש רק עבור ספורט ימי ושימושי שיט.

גורמים חרדים בחיפה אמרו לעיתון "בקהילה" שעל אף שהעירייה מכחישה זאת, הרי שלא הוקמה בעירייה כל וועדה אשר תאתר מקום לחוף נפרד חדש. "זה מחטף של העירייה מתחת לאף של הציבור, אחרי שבקיץ האחרון דאגה העירייה להבליט את השקעתה בחוף השקט", אמרו אותם גורמים.

מעיריית חיפה נמסר כי מדובר במהומה על לא מאומה. אין שום תוכנית לבטל או להעביר את החוף הנפרד. עיריית חיפה משקיעה מידי שנה מיליוני שקלים המיועדים להתאמה של החוף לציבור החרדי. על פי העירייה, המסמך המצוטט כולל רק הגיגים של חבורת יועצים, ונכתב בשנת 2010. מאז זרמו הרבה מים בחוף הנפרד, ומיליוני שקלים נוספים הושקעו בו. "התוכנית המלאה תפורסם ברבים בשבועות הקרובים, ובה מופיע בצורה מפורשת בסעיף 4.6 שהחוף ימשיך לשמש למטרת חוף רחצה ציבורי (נפרד), כפי שהוא משמש כיום, ללא כל שינוי", כך נמסר מהעירייה.

תגיות:החוף השקטחיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה