חדשות בארץ

האם מחיר הלחם המלא יצנח? הכירו את היוזמה המבורכת להורדת המחירים

משרד הכלכלה יוצא ברפורמה להורדת מחירי הלחם המלא. האם המחירים יצנחו, ומה חשוב לדעת כשרוכשים לחם מלא?

  • ט"ו אלול התשע"ז
 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אא

משרד הכלכלה יוצא ברפורמה להוזלת מחירי הלחם המלא: עידוד ותמרוץ מאפיות קטנות ובינוניות לייצר לחם מקמח מלא, על מנת להפוך את השוק לתחרותי.

מטרת המהלך היא להביא להוזלת מחירי הלחם המלא בכ-30%-40% באמצעות הגברת התחרות. במשרד הכלכלה מקווים שגם רשתות השיווק ייכנסו למהלך. במידה והתהליך יצליח, השוק יוצף במוצרים נוספים מקמח מלא, כגון לחמניות ופיתות, ובמחירים נמוכים יותר משהורגלנו אליהם.

מחיר לחם מלא כיום נע בין 14 ל-19 שקלים לכיכר. אין שום הצדקה למחיר זה, אלא סיבה אחת מקוממת: השוק לא מפוקח; יש מעט מאוד יצרניות בתחום וממילא השוק לא תחרותי והמחירים גבוהים.

משרד הכלכלה עובד על הרפורמה הנוכחית בשנה האחרונה, וכעת החליט לתמרץ מאפיות קטנות ובינוניות בסכום של כ-30 מיליון שקלים על מנת להפיץ לחם מקמח מלא בכל רחבי הארץ.

שר הכלכלה אלי כהן אמר: "אנחנו במשרד הכלכלה הולכים לטפל בנושא. נקצה 30 מיליון שקלים במהלך החודש הקרוב. התמריצים יגרמו לכך שמגוון המוצרים יגדל והמחירים ירדו, כך שמוצרים מקמח מלא יהיו במחיר שווה לכל נפש".

לחם מחיטה מלאה הוא לחם מקמח חיטה שמכיל לפחות 90% מכל חלקי הגרעין: הנבט, הסיבים והאנדוספרם שמכיל עמילן. המעלה הבריאותית שבו היא שבזכות התכולה של כל רכיבי הגרגר יש בלחם מלא יותר ויטמינים ומינרלים מאשר בלחם מקמח לבן או בלחם אחיד, שהוא לחם מקמח כהה ומכיל פחות רכיבים של הגרעין השלם.

קמח החיטה המלא עשיר במינרלים כמו מנגן ומגנזיום, בוויטמינים מקבוצה B, בסיבים תזונתיים ובליגננים. גם האינדקס הגליקמי שלו נמוך בהתאם.

עם זאת, חשוב מאוד להבין כי לא כל לחם מחיטה מלאה מכיל 100% קמח מלא, ולכן חשוב מאוד לקרוא את רשימת הרכיבים ולראות מהו השיעור של הקמח המלא. נוסף על כך, עדיף לרכוש לחם שברשימת הרכיבים מצוין שהקמח נטחן מהגרעין המלא. כך מובטח שגם הערך הגליקמי יהיה נמוך יותר לעומת קמחים שמערבבים בהם נבט, סיבים ועמילן ממקורות שונים, וממילא בריא יותר.

תגיות:לחםמשרד הכלכלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה