חדשות בארץ

ח"כ מקלב: "לפתוח את קברי ילדי תימן? כן! אך רק בליווי רבני"

חברי הוועדה לפרשיית היעלמות ילדי תימן ביקשו לאשר הצעה שתאפשר פתיחת קברי ילדי תימן ללא פיקוח הלכתי. ח"כ מקלב הזדעק: "נושא כבוד המת מוכרח להישמר!"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) יצא היום (שלישי) בקריאה חד משמעית לעבר חברי הוועדה לפרשיית היעלמות ילדי תימן, אשר ביקשו לאשר הצעת חוק שתאפשר את פתיחת קברי הילדים ללא כל פיקוח הלכתי. מקלב התנגד לכך בכל תוקף ודרש שכל פתיחת קבר תיעשה אך ורק בסמכות ובפיקוח של נציג הרבנות הראשית לישראל.

מקלב הדגיש: "אנחנו תומכים בכל בירור האמת, זאת מאחר שגם ההלכה תומכת בחקר הייחוס המשפחתי. אנו גם מעודדים ותומכים בקידום הצעת החוק להקמת מאגר גנטי, מה שיסייע בבירור הייחוס של כל אחד ואחד. אבל פה זה כבר דבר אחר", הוא הדגיש, "כאן מדובר על פתיחת קברים. בעם היהודי הקפדנו תמיד על שמירת כבודם של הנפטרים, זהו הדבר שמבדיל אותנו מאומות העולם. הרי אנשים מסרו את נפשם עבור כל הדברים האלו. לכן הנושא של כבוד המת מוכרח להיכלל בתוך הסעיפים ואין לוותר על כך".

מקלב העיר כי יש להיות מודעים לכך שנושא כבוד המת מוכרח להיות חלק מהדיון סביב פתיחת הקברים, גם מכיוון שבפתיחת הקבר יש לפעמים פגיעה בנפטרים אחרים, וכן יש מקרים בהם קברו את הילדים אחד על גבי השני, והדרך היחידה להגיע לקבר היא באמצעות מעבר דרך קבר אחר.

מקלב הוסיף והדגיש: "מוכרחים שיהיה שילוב של ההלכה בכל פתיחת קבר, וזו גם דעתו של הרב הראשי. אנחנו לא מתנגדים, אבל הנושא מוכרח להיות שזור עם ההלכה".

תגיות:קבריםילדי תימןח"כ אורי מקלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה