כתבות מגזין

"לזכות להיות עם עמיר בשיעורי תורה, זה אחד הדברים הכי מרגשים בעולם"

לקראת מופע סליחות חדש ומשותף שלהם שיעלה ביום כיפור, עמיר בניון ודוד ד'אור מדברים על החיבור ביניהם - ולא רק בפן המוזיקלי 

דוד ד'אור (מימין) ועמיר בניון (צילום מסך)דוד ד'אור (מימין) ועמיר בניון (צילום מסך)
אא

מופע סליחות חדש ומרגש במיוחד צפוי לעלות ביום כיפור הבעל"ט, ובו ישירו האמנים המעורכים דוד ד'אור ועמיר בניון, את מיטב הפיוטים המוכרים לנו, כגון 'אל נורא עלילה', 'אבינו מלכנו' ועוד. החיבור המוזיקלי בין השניים, לוקח אותנו הפעם למסע בין-תרבותי שעובר דרך ניגונים נוסח אשכנז, מרוקו, לוב, טורקיה ועוד. 

בראיון ל'ידיעות אחרונות' מספרים ד'אור (52) ובניון (42) על החיבור ביניהם שהחל לפני כעשור, ועבר בלא מעט תחנות משותפות - החל בהופעות על במה אחת, וכלה בשיעור תורה וגמרא, אותו הם פוקדים יחדיו. "לזכות להיות עם עמיר בשיעורי תורה, זה אחד הדברים הכי מרגשים בעולם", אומר ד'אור ומתאר את בניון כמי שלרגע לא מתיר לעצמו ליפול לזרועות ה'מובן מאליו'. "הוא מאתגר רבנים וגדולים ממנו ולא מקבל את הדברים כמובן מאליו, אלא שואל ומתפלסף. אפשר להסכים עם עמיר ואפשר שלא, אבל את העומקים שלו - אי אפשר לקחת ממנו".

על הניגון החב"די 'צמאה לך נפשי' שאותו הם מבצעים יחדיו, אומר בניון כי בפעם הראשונה ששמע אותו מהרבי מילובביטש בעצמו, ביוטיוב, "הרגשתי צמרמורת". וד'אור מוסיף ואומר: "הרבי מילובביטש לא היה ספרדי מן הסתם. עמיר בחור מרוקאי, ואני טריפוליטאי ושנינו הקשבנו לזה בהתרגשות. למה זה הביא לנו בום בלב? כי אנחנו יהודים. כי זה לא קשור לכלום. לא לימין, ולא לשמאל, לא למזרח ולא למערב".

תגיות:סליחותתרבותאלולסלבס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה