חדשות בעולם

הסופה הבאה שמאיימת על ארה"ב: "אירמה" – הוריקן בדרגה 4

"אירמה", הוריקן בדרגה 4, בדרך לארה"ב. הסופה מאיימת על דרום ארה"ב וגם על חופה המזרחי. מצב חירום הוכרז בקריביים ובפלורידה

  • י"ד אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בארה"ב עוד לא התאוששו מהמראות הקשים של הסופה "הארווי", וכבר סופה חדשה מאיימת על התושבים: הסופה "אירמה" מתקרבת במהירות לעבר הקריביים ודרום ארצות הברית, וצפויה להכות כבר בלילה הקרוב באזורים שונים.

הסופה התחזקה אמש (יום שני) והוגדרה כסופת הוריקן בדרגה 4. התראות לקראתה פורסמו באזורים שונים, והחשש הוא כי היא תכה בלילה שבין שלישי לרביעי, תביא עמה רוחות בעוצמה מסכנת חיים וגשמים עזים, ותמשיך לחוף המזרחי של ארה"ב לקראת סוף השבוע.

 הסופה כוללת רוחות מתמשכות במהירות של 251-209 קמ"ש, שגורמות לאסונות קשים: עקירת עצים, פגיעה בקווי חשמל ומים ונזק משמעותי לרכוש ולבתים.

הסופה מאיימת על דרום ארה"ב וגם על חופה המזרחי. מרכז ההוריקנים צופה ש"אירמה" תגיע לדרום פלורידה בסוף השבוע, ביום השבת.

כחלק מההכנות לסופה העזה הכריזה הלילה מדינת פלורידה על מצב חירום. "יש סיכוי הולך וגדל לראות כמה מההשפעות של 'אירמה' בחצי האי פלורידה ובקבוצת האיים פלורידה קיז בהמשך השבוע ובסוף השבוע הקרוב. בנוסף, במהלך השבוע ייווצרו תנאים מסוכנים בים, שישפיעו על החוף הדרום-מזרחי של ארה"ב", נמסר ממרכז ההוריקנים האמריקני.

כהכנה לסופה, ממשלת פוארטו ריקו, הנמצאת במצוקה כלכלית, הכריזה על מצב חירום במדינה והגבירה את פעילות המשמר הלאומי. "למרות האתגרים הכלכליים שפוארטו ריקו ניצבת בפניהם, אושר תקציב של 15 מיליון דולר לקרן החירום", אמר המושל ריקרדו רוסלו. באי, שבו מתגוררים כ-3.4 מיליון בני אדם, יש 456 מקלטי חירום שהוכנו לקליטת 62,100 בני אדם. כדי לסייע לתושבים להתכונן לסערה, ממשלת פוארטו ריקו הורתה על הקפאת מחיריהם של מוצרים חיוניים, בהם מזון ומים, תרופות, גנרטורים וסוללות.

 
תגיות:סופהארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה