חדשות בריאות

ארה"ב: רופאים מזהירים הורים שלא להשליך לפח שיני חלב שנפלו. מדוע?

רבים מההורים לא ממש מודעים לחשיבות שיש בשמירה על שן חלב שנופלת, אך רופאים רבים בארה"ב מייחסים לה חשיבות גדולה הרבה יותר, מאשר כסתם מזכרת לציון המאורע. מחקר שנערך בשנת 2003 מצא כי תאי גזע שנמצאים בשיניים הרכות של הילדים, עשויים להציל חיים בשלב מאוחר יותר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל הורה מצפה לרגע הזה, ואם לא מצפה - אז לפחות מתרגש כשהוא מתרחש: נפילת השן הראשונה של הילד. רבים מההורים לא ממש מודעים לחשיבות שיש בשמירה על השן הזו (שנקראת גם שן חלב) אך רופאים רבים בארה"ב מייחסים לה חשיבות גדולה הרבה יותר, מאשר כסתם מזכרת לציון המאורע.

למעשה, מחקר שנערך בשנת 2003 מצא כי תאי גזע שנמצאים בשיניים הרכות של הילדים, עשויים להציל חיים בשלב מאוחר יותר. 

במחקר הראשוני, שנעשה במכון הלאומי לבריאות במרילנד, הצליחו החוקרים לייצר תאי עצמות, תאי עצב ושומן - שגדלו להיות רקמות חדשות ובריאות, עבור ילדים שחלו במחלות מסכנות חיים.

"למרבה הצער, זה לא צעד פשוט. אי אפשר פשוט לקחת את השיניים, לשמור אותן בצנצנת ולחכות לשעת הכושר שבה נזדקק אותן", אומר אחד החוקרים ומסביר כי כדי להשתמש בתאי הגזע של השיניים הראשונות, יש לשמר אותן 'טריות' בהליך שניתן לבצעו רק בבתי החולים. 

זו הסיבה שבשנים האחרונות החליטו מדינות אחדות להקים רפורמה בנושא, והקימו 'בנק שיניים' מיוחד שבו ההורים יכולים להפקיד את שיני הילדים לשימוש אפשרי בעתיד. "כמובן שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה לראות את הילדים שלנו חולים, אבל אם השיניים שלהם יכולים להיות סוג של ביטוח חיים עבורם, לא כדאי לפספס את זה", אומרים ההורים. 

תגיות:בריאותחדשותשיניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה