חדשות בארץ

המתיחות בחצי האי הקוריאני גוברת: צפון קוריאה שינעה משגר טילים

יום לאחר הניסוי הגרעיני החלה צפון קוריאה לשנע את הטילים, והקימה בסיסי שיגור באזור שאליהם שונע המשגר. ארה"ב זועמת

  • י"ד אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הבוקר (שלישי) מדווח עיתון דרום קוריאני כי צפון קוריאה נצפתה כשהיא משנעת משגר טילים בין-יבשתי. הדיווח מגיע בימים של מתיחות קשה בחצי האי הקוריאני, לאחר שצפון קוריאה ביצעה השבוע את הניסוי הגרעיני השישי שלה.

על פי הדיווח בעיתון, יום לאחר הניסוי הגרעיני החלה צפון קוריאה לשנע את הטילים, והקימה בסיסי שיגור באזור שאליהם שונע המשגר.

גורמי ביטחון בדרום קוריאה טענו כי הם "מזהים היערכות לשיגור טיל בליסטי נוסף". במקביל, חיל הים של הצבא הדרום קוריאני ערך תרגיל באש חיה להרתעה מהצפון.

במהלך ישיבת האו"ם שהתרחשה אתמול, טענה שגרירת ארצות הברית ניקי היילי כי מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און "מתחנן למלחמה", אולם בארצה לא מעוניינים בה. עם זאת, הדגישה היילי כי "הסבלנות שלנו לא אינסופית. צפון קוריאה מפירה את החלטות האו"ם כבר 20 שנה. יש גבול לכל דבר. הזמן לחצאי-תגובות ממועצת הביטחון נגמר. הגיע הזמן למצות את כל הכלים הדיפלומטיים שלנו לפני שיהיה מאוחר מדי. עלינו לנקוט בצעדים החריפים ביותר. צעדיו של קים ג'ונג און לא יכולים להיתפס כהגנתיים".

"למרות מאמצינו, תכנית הגרעין הצפון קוריאנית מתקדמת יותר ומסוכנת יותר מאי פעם", אמרה שגרירת ארה"ב. "מלחמה היא לעולם לא דבר שארצות הברית מעוניינת בו, אולם הסבלנות שלנו אינה נטולת גבולות". בתום הדיון הוחלט כי ארה"ב תציג בתוך שבוע סנקציות חדשות נגד צפון קוריאה, ותעלה אותם להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם.

במהלך הדיון, אמר השגריר הרוסי י הבעיות בצפון קוריאה יכולות להיפתר אך ורק באפיקים דיפלומטיים. השגריר הסיני קרא לצפון קוריאה "להפסיק לנקוט בפעולות שגויות המדרדרות את המצב ולא עומדות באינטרסים של עצמה". השגריר הסיני הוסיף כי ארצו לעולם לא תאפשר "כאוס ומלחמה בחצי האי הקוריאני".

תגיות:טיליםצפון קוריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה