חדשות בעולם

האיום החדש: פריצת סייבר ל...קוצבי לב

בעקבות אזהרה שפרסם מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אודות פריצת האקרים אפשרית לקוצבי לב של חברת 'אבוט' - יזומנו 85 מושתלים ישראלים הנושאים בגופם את קוצבי הלב הללו, לעדכון תוכנה

קוצב לב (צילום: shutterstock)קוצב לב (צילום: shutterstock)
אא

בעקבות אזהרה שפרסם מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אודות פריצת האקרים אפשרית לקוצבי לב של חברת 'אבוט' - יזומנו 85 מושתלים ישראלים הנושאים בגופם את קוצבי הלב הללו, לעדכון תוכנה.

באזהרתו הודיע מנהל המזון האמריקני כי פריצת הסייבר תיתכן בקוצבי לב שהושתלו בין השנים 2010-2013, ובשני דגמים עיקריים: Accent, ו.Anthem לדברי ערן בן יוסף, המנהל את מחלקת המושתלים וקוצבי הלב בחברת 'גאמידה' המשווקת את המוצרים, מדובר בקוצבים שבאמצעותם ניתן לתקשר בצורה אלחוטית עם תחנה שנמצאת בביתו של המושתל, וממנה מועברת אינפורמציה ישירות לרופא המטפל.

ההודעה שהופצה על ידי מנהל המזון האמריקני הייתה לאחר שהיצרן פרסם כי פירצת אבטחה שהתגלתה לאחרונה, עלולה לאפשר כניסה של האקרים ושינוי לרעה בתכונותיו של קוצב הלב, למרות שלדברי בן יוסף – מדובר בסיכוי קטן מאוד, היות ועד כה הושתלו בעולם מאות אלפי קוצבים מהדגמים שצוינו, וטרם התקבלה תלונה אחת על פריצה שכזו.

עם זאת, לבהלה סביב הנושא יש בסיס, היות ופרטיו האישיים של בעל הקוצב, מצבו הרפואי ועוד - 'משודרים'  כל העת לאותה תחנה והחשש הוא שהאקרים ישתלטו מרחוק על הקוצב ויעשו בו כבשלהם. עם זאת, בשלב זה מדובר בסיכון תיאורטי בלבד.

תגיות:פשעפריצההאקריםסייברקוצב לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה