חדשות בריאות

לא תאמינו מה יקרה לכם אם תתחילו לעבוד 6 שעות ביום במקום 8

מסקנות מחקר שוודי מגלות: עובדים שעובדים פחות הם מאושרים יותר, בריאים יותר, יעילים יותר וגם עולים פחות כסף

  • י"ג אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר שוודי שנערך במשך למעלה משנה מעלה ממצאים מרחיקי לכת, שתוצאותיו עשויות להשפיע ​​על נוהלי רווחת העובדים בעולם. המחקר מצביע על כך שקיצור יום העבודה תורם גם לשיפור בריאות העובדים, לעבודה יעילה ואפקטיבית יותר,

המחקר, שסוקר ב'וושינגטון פוסט' נמשך למעלה משנה בהשתתפות 68 אחיות, שחולקו לשתי קבוצות: קבוצה אחת שעבדה כ-40 שעות בשבוע, והקבוצה השנייה עבדה 30 שעות בשבוע. מטרת המחקר היתה לקבוע האם יש לשעות עבודה מופחתות השפעה על פריון העובדים ועל איכות העבודה.

ממצאי המחקר הצביעו על כך שהאחיות ציינו כי הן עבדו ביעילות רבה יותר כאשר צמצמו את הלו"ז היומי שלהם בשעתיים. הן ניהלו את הזמן שלהן באפקטיביות, ואפילו הצליח לבלות יותר זמן עם המטופלים שלהן. הייתה להן מוכנות גבוהה יותר להעניק טיפול יוצא דופן. אחד החוקרים ציין כי "היה להן יותר זמן לשבת ולהקשיב, לקרוא ספר, לעלעל עם המטופלים בעיתון, או לנחם את אלה שלא מרגישים כל כך טוב". הרווח מצמצום השעות לא היה רק של האחיות אלא גם של המטופלים, שרמת טיפול גבוהה שכזו עשויה להועיל להם, במיוחד לקשישים ולאלו הסובלים ממחלת נפש.

עוד מעלה המחקר כי האחיות שעבדו 6 שעות ביממה, השתמשו ב -4.7% פחות ימי מחלה ונעדרו פחות מעמיתיהן שעבדו 8 שעות ביום. לעומתן, האחיות שעבדו 8 שעות הגדילו בלמעלה מ-60% את ימי המחלה שלהן במהלך המחקר. מכאן נראה שקיצור יום העבודה תורם גם לשיפור בריאות העובדים

לפני המחקר, כאשר האחיות עבדו 40 שעות, רק אחת מכל חמש דיווחה על נמרצות וחיוניות כשעזבה את העבודה. כאשר השעות שלהן הופחתו ל-30, יותר מ-50% מהן דיווחו על נמרצות וחינניות לאחר שעות העבודה.

כמו כן, עם הפחתת שעות העבודה חלה עלייה של 24% בפעילות הגופנית שעשו לאחר העבודה, דבר שסייע להבין מדוע הן לא חלו לעיתים קרובות.

משתתפות המחקר טענו כי שעות עבודה מופחתות תרמו להן להרגיש ב-20% יותר מאושרות ואנרגטיות, ואפשרו להן להשיג איזון טוב יותר של עבודה-חיים פרטיים. כבר במהלך הניסוי דיווחו האחיות כי רמות הסטרס הופחתו משמעותית, דבר אשר תרם לשיפור מצב הרוח והאנרגיה בקרב העובדות. העיתון ציטט את אחת ממשתתפות המחקר, שאמרה: "הייתי מותשת כל הזמן, נהגתי לחזור הביתה מהעבודה ולקרוס על הספה. היום אני הרבה יותר עירנית, יש לי הרבה יותר אנרגיה לעבודה וגם לחיי משפחה".

המצדדים בהפחתת שעות עבודה טוענים כי יש לכך אף רווחים כספיים למעסיק בטווח הארוך, בשל שיפור ניכר בבריאות העובד, הפרודוקטיביות, ואיכות העבודה. קידום רווחת העובדים יחסוך למעסיק מיליוני דולרים בעלויות הבריאות של החברה. הוצאות החברה אף יופחתו על גיוסים ותחלופת עובדים, כאשר סביבת עבודה תהיה אטרקטיבית המספקת גמישות ושעות עבודה מקוצרות.

מסקנות למעסיקים: בדקו אם ניתן לקצץ משעות העבודה של העובדים שלכם; שמרו את האנרגיה והפרודוקטיביות של צוותי העבודה על ידי מתן של יותר זמן לחופשה; במידת הצורך, אפשרו להם לעבוד מהבית ועודדו אותם להקדיש זמן לבצע פעילות גופנית. אתם תהיו בין הראשונים שתרוויחו מכך שהאנרגיה והפרודוקטיביות של העובדים - יעלו.

תגיות:חדשות בריאותעבודהשעותעייפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה