כתבות מגזין

"החלטנו לארגן חתונה לזוג נזקק, אבל כעת יש לנו 600 זוגות נזקקים"

כשאוהד דברת, מדריך בסניף 'עזרא', החליט לארגן יחד עם חניכיו חתונה לזוג חסר אמצעים, הוא לא שיער שכך הדברים יתגלגלו. כיום הוא ניצב מול למעלה מ-600 פניות של זוגות שמתחננים: "עזרו לנו להתחתן"

בעיגול אדום: אוהד דברת, מדריך בסניף 'עזרא'בעיגול אדום: אוהד דברת, מדריך בסניף 'עזרא'
אא

"זוג ביטל חתונה והם רוצים לתרום את הערב לזוג אחר במתנה. אולי אתם מכירים מישהו שמעוניין בכך?" תחת כותרת זו פורסם בשבוע האחרון פוסט שכתב אוהד דוברת, מדריך בתנועת הנוער 'עזרא'.

"אנשים יקרים", הוא הוסיף, "אני מסניף עזרא מבוא חורון. בתחילת החופש התחלנו לארגן חתונה לזוג חסר אמצעים. אך לפני כמה שבועות, בשיא ההכנות, הזוג ביטל. עכשיו יש לנו המון דברים לחתונה (אולם, להקה, צלמים, צלם וידאו, איפור ושיער, ועוד המון דברים) אבל אין לנו זוג. אנחנו ממש לא רוצים לבטל את הכל. לכן, אם אתם מכירים זוג שישמח שנארגן לו חתונה מדהימה ומושקעת בתאריך כ"ז באלול, שילחו לו בבקשה את ההודעה".

 

למעלה מ-600 פניות

אם גם אתם מנסים מיד לחשוב על זוג כזה, כדאי שתעצרו כעת. בשיחה עם אוהד הוא מציין כי מרגע שפורסמה ההודעה, הוא קיבל בתוך ימים ספורים יותר מ-600 שיחות טלפון, מזוגות שרצו לקבל את החתונה.

"לא שיערנו שתהיה כזו היענות", הוא אומר. וגם מספר: "בסך הכל הרעיון עלה במוחי כבר בתחילת השנה, כאשר נכנסתי לתפקיד וניסיתי לשאול את עצמי איזה דבר אני רוצה לחזק אצל החניכים שלי ומה ברצוני ללמד אותם. הגעתי למסקנה שהדור של היום הוא לא בדיוק דור שמעריך את הדברים שיש לו, בטח שלא את הדברים הקטנים. 

"ניסיתי לחשוב איך נוכל לשנות את זה ואז עלה במוחי רעיון - לארגן חתונה לזוג חסר אמצעים. זוג שבאמת אין לו כלום, והחניכים יהיו אלו שיגייסו כספים ויארגנו עבורו את החתונה מהתחלה ועד הסוף. הם אפילו יערכו את השולחנות וימלצרו, כדי שיפנימו ויעריכו את הדברים שיש להם ואת היכולת שלהם לתת לאחרים.

"לקראת החופש הגדול", מוסיף אוהד, "הצלחתי לאתר זוג שמאוד שמח שנארגן לו את החתונה, ובאמת התחלנו להתארגן ולהתכונן. החניכים שלי גייסו כספים על ידי ערבי התרמה, ירידים ודרכים נוספות, באמצעותם תכננו לממן את עלות הקייטרינג ועוד עלויות. בנוסף, רתמנו גם אנשי מקצוע שהסכימו להתנדב ולתת משלהם בחינם כמו מאפרת, צלם וידאו ותקליטן. החתונה הייתה צפויה להיערך באולם במבוא חורון. החניכים כבר התכוננו והתרגשו, אבל אז, כאשר היינו כבר בשיא ההכנות, פתאום פנה אלינו הזוג והודיע שיש לו מישהו אחר שיארגן עבורו את החתונה, והוא לא רוצה להשתמש סתם כך בכספי התרומות שהשגנו".

אוהד מבקש להדגיש שאומנם מההודעה שפרסם, נראה היה שהזוג ביטל את החתונה, אך אין זה נכון. "הזוג בסך הכל החליט שהוא לא זקוק לכך שנארגן עבורו את האירוע, כי יש לו מישהו אחר. אגב, מכיוון שבהודעה היה נשמע שכביכול החתונה מבוטלת, התקשרו אליי הרבה יועצי נישואין ואנשים שביקשו לסייע לזוג ש'ביטל שידוך'. אני מדגיש שוב – השידוך לא בוטל והזוג יתחתן בעזרת ה', אבל אישית, הלב שלי ממש התחמם מהרצון של עם ישראל לעזור ולסייע".

 

איך אפשר לעמוד מנגד?

בשלב זה אומר אוהד שהם כבר בחרו מתוך מאות הפניות שהגיעו אליהם זוג חדש שייהנה מהחתונה. "היה לנו קשה מאוד לבחור מתוך פניות רבות כל כך. אז בשלב ראשון סיננו את אלו שאמרו שהתאריך לא מתאים להם או שהאולם לא באזור שלהם. אחר כך הורדנו כאלו שהיו נראים לנו פחות נזקקים ולבסוף בחרנו בזוג מקסים שבאמת זקוק לתרומת החתונה וזה מסייע להם מאוד. אלו בני זוג שתכננו לקיים את החתונה במועד מאוחר יותר, אך כשראו את ההצעה שלנו הם החליטו לקפוץ על המציאה ולהקדים את האירוע".

יחד עם זאת אומר אוהד שישנם לא מעט זוגות  שפנו אליהם וממש הצטערו בשל כך שלא זכו לקבל את התרומה. "אנשים לא משערים את המצבים הכלכליים בהם זוגות מצויים", הוא אומר בצער, "זה הוביל אותי לפנות להרבה מאוד מדריכים שאני מכיר ולבקש מהם לארגן פרויקטים דומים. אני חושב שזוהי זכות של כולנו – של כל מי שמסוגל לתרום, לארגן או ליזום. זהו דבר פשוט ענק ועזרה עצומה, אי אפשר לעמוד מנגד".

תגיות:מגזיןחתונהנזקקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה