חדשות בעולם

יוסטון: "הרחוב הפך לנהר בעומק של 3 מטרים; צפויות הצפות בממדים קטסטרופליים"

סופת ההוריקן שהפכה לסופה טרופית ממשיכה להמטיר גשמים עזים ומאיימת כעת על מדינת לואיזינה

  • ח' אלול התשע"ז
(צילום מסך)(צילום מסך)
אא

מספר ההרוגים בסופה 'אהרווי' זינק הלילה ל-18 בעקבות שורה של מקרי היסחפות וטביעה. בין ההרוגים שוטר שטבע בניידת הסיור שלו. מוקדם יותר דווח על כך שבין ההרוגים נמנים סבא, סבתא וארבעת נכדיהם שהיו עימם במכונית המשפחתית, אך לא הצליחו להימלט.

את מירב הנזקים ממשיכה לספוג העיר יוסטון, כאשר הלילה נפרצו בה שני הסכרים הראשיים מה שהחריף משמעותית את המצב. ביוסטון נערכים ל-60 ס"מ נוספים של גשם עד סוף השבוע – כך על פי דברי החזאים. התושבים הוזהרו לא להסתובב בחוץ, שכן צפויות הצפות "בממדים קטסטרופליים".

מפקח המשטרה הביע דאגה באשר למספר ההרוגים שיימצאו בסופו של דבר, לאחר שוך המים. בעיר לא הוכרז על פינוי כללי, מחשש שהדבר יגרום לפאניקה בכבישים ואלפים ימצאו את מותם במכוניות.

משמר החופים האמריקני הודיע כי אנשיו הצילו את חייהם של יותר מ-4,300 בני אדם מאז שהסופה הגיעה לעיר ביום ראשון. ברשת "פוקס ניוז" דווח כי יותר מ-13 אלף תושבי יוסטון והסביבה חולצו מבתיהם, בין השאר באופן עצמאי.

מאות משפחות מאזורי הפרברים החליטו להתפנות בכוחות עצמן, לאחר שלא קיבלו מענה מכוחות החירום. התושבים יצרו בזהירות רבה שרשרת אנושית, שהורכבה מסירות קטנות, מזרנים מתנפחים ואפילו גלגלי ים. לאורך כל היום המשיכו בצעדה הקודרת, בגשם שוטף. מדי פעם מישהו כשל ונפל למים, והשכנים נחלצו להרימו. חלק מהילדים בכו, אך רובם היו שרויים בשתיקת הלם, שיניהם נוקשות מקור.

כעת מאיימת הסופה על לואיזינה, שכבר הוכרזה אתמול על ידי הנשיא טראמפ כאזור מוכה אסון, כדי שניתן יהיה לשחרר עבורה תקציבים פדרליים לצורכי סיוע.

אתמול ביקר טראמפ בטקסס, ואמר כי "טקסס יכולה להתמודד עם הכול". משפט זה עורר את זעמם של חלק מהתושבים. "טקסס תתמודד עם הכל?" שאלה אחת מתושבות יוסטון, "הרגע איבדתי את ביתי ושלוש מכוניות. אנחנו צריכים עזרה". נזקי הסופה יהיו החמורים ביותר בתולדות ארצות הברית.

תגיות:טקסססופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה