חדשות בארץ

נדחתה הטענה נגד העיתון שכינה את החרדים "מפלצת"

עו"ד חיים קנר פנה ליועץ המשפטי לממשלה וטען על כך שעיתונאים בעיתון גלובס ביצעו עבירות גזענות. התגובה לפנייתו: "הציבור החרדי אינו נכנס תחת ההגדרה 'גזע'"

(אילוסטרציה: פלאש 90)(אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

"אין מקום לפתוח בחקירה נגד העיתון גלובס והעיתונאים עמירם ברקת ושי ניב", כך נכתב היום (שלישי) בתגובה לעו"ד חיים קנר שפנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה נגד העיתון ושניים מכותביו, בשל מאמר שפרסמו.

במאמר המדובר השתמשו הכותבים בביטויים פוגעניים לכאורה. אחד המשפטים היה: "במקום שראש הממשלה ישתמש ביאיר לפיד כשוט, במיוחד כשלחרדים אין כדורים אמתיים במחסנית - הוא ממשיך להאכיל את המפלצת".

מי שטען שהמאמר יוצר הסתה וגזענות הוא עו"ד חיים קנר אשר שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ובו הוא פירט את העובדות שמשמשות לדבריו יסוד לטענה שעיתון גלובס וכותבי המאמר ביצעו עבירות גזענות.

"כותבי המאמר מסיתים את ציבור הקוראים נגד הציבור החרדי, ומבקשים במוצהר לגרום מדנים כלפי החרדים", הוא ציין. "המטאפורה העולה מן המאר היא ברורה: החרדים הם אויב שאסור לאפשר לו להיכנס'".

עוד הוא הוסיף: "לפנינו גזענות ממוסדת – עיתון נפוץ במדינה שעומד קבל עם ועדה ומאשר שגזענות וזריעת מדון, תוך הדבקת סטריאוטיפים, אינה דבר פסול. בכתבה הם שזרו אמירות פסולות, ביניהן אסוציאציות מעולם האסטרטגיה המלחמתית. המטאפורה הייתה ברורה – החרדים הם אויב שאסור להיכנע לו".

הוא הדגיש וציין: "גולת הכותרת של המאמר הייתה כמובן סטריאוטיפית – השוואת החרדים למפלצת אותה יש להאכיל. מפלצת שהיא בכלל לא אנושית, ובכלל לא צריך שיהיה לה פתחון פה".

היום (שלישי) נענתה פנייתו של עו"ד קנר בזו הלשון: "לאחר שבחנו את הדברים", כתבה הפרקליטה ממשרד האוצר, "הגענו למסקנה שאין מקום לפתוח בחקירה בעניין זה".

הסיבה להחלטה לדבריה היא ש"הציבור החרדי אינו נכנס תחת ההגדרה 'גזע' או 'מוצא לאומי אתני', ומשכך, לא ניתן לטעון לגזענות כלפי חרדים מכוח סעיף ההסתה לגזענות. אם בכל זאת הנך סבור שיש מקום לפתוח בחקירה, באפשרותך להגיש תלונה מסודרת למשטרת ישראל".

תגיות:חקירההסתהגזענותגלובס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה