סלבס בהתחזקות

נתן גושן: "כל יום שאני מקבל מבורא עולם הוא חתיכת פרס"

איזה ספר גרם לנתן גושן להתחיל להתעניין ביהדות, ולמה הוא אומר לבורא עולם תודה מידי יום?

  • ז' אלול התשע"ז
(צילום מסך יוטיוב)(צילום מסך יוטיוב)
אא

כשהיה הזמר והמוזיקאי נתן גושן בגיל הנעורים, לא היה לו שום עניין ביהדות. הוא גדל בביתחילוני, בן להורים שהתגרשו כשהיה פעוט. החלום היחיד שלו היה מוזיקה. "מגיל 12 עבדתי בשטיפת מכוניות, בפיצריות", הוא נזכר בריאיון לערוץ 2. "הכסף לא עניין אותי. אמרתי לאמא שלי שלא אכפת לי מכסף, אני אהיה מוזיקאי ואעבוד רק במוזיקה, אחיה בעוני ואהיה מאושר".

ואז הוא פגש את הספר ששינה את חייו. כשהיה בן 14 הביאה אחותו הביתה ספר בשם "אב"י הנח"ל". הספר הכיל מכתבים מהרב ישראל דב אודסר לנשיא מדינת ישראל זלמן שז"ר. הרב אודסר, הידוע בכינוייו 'בעל הפתק' ו'סבא ישראל' היה מחסידי ברסלב הידועים ביותר בדורות האחרונים.

"תפתח את הספר, תראה מה זה", הציעה האחות. "מה כבר יכול להיות".

"לא הייתי בעניין בכלל", משחזר גושן. "אבל פתחתי את הספר, והדבר הראשון שראיתי הוא משפט שמנתח את העושר שלך: מה ממנו אפשר לקחת, ומה נצחי ולא ניתן לגעת בו".

המשפט הזה שינה את חייו של גושן. "הספר הביא אותי לחיפוש עצמי". החיפוש העצמי הזה גרם לו לעזוב את התיכון החילוני בו למד, ולהגיע בין השאר לשכונת מאה שערים בירושלים. במשך שלושה חודשים הוא גם שהה בקבר רשב"י במירון. ההתקרבות ליהדות גם יצרה נתק מוחלט בינו לבין אימו, שהתנגדה לחייו החדשים, עד שגם היא חזרה בתשובה כמה שנים לאחר מכן.

גושן, שידוע בכובעים שהוא חובש, אומר ש'הכובע הוא הכיפה שלי'. ומוסיף גם שאין יום בו הוא לא מודה להשם. "אני אומר לבורא עולם תודה על הכל, לא רק על זה שאני מוזיקאי. תודה שהכל עובד. זה שקיבלתי עוד יום זו חתיכת פרס".

גושן גם סיפר על השירים החדשים שלו התוקפים את ההתמכרות הטכנולוגית של הצעירים בימינו. "אני אוהב את הרשת, וגם אני נמצא שם. אבל היום החלום של בני נוער זה להגיע לעשות אלפי עוקבים באינסטגרם. זה הכל. ילדים הבינו שככל שמספר העוקבים שלהם גדל, ככה הם יותר מוצלחים. פעם היה צריך ערך מוסף כדי להצליח, היום רוצים ישר את הקצפת, בלי מאמץ".

רוצים לתרום לזיכוי הרבים הגדול בעולם, לקרב יהודים נוספים, ואולי גם לזכות בספר תורה משלכם? הקליקו כאן.

תגיות:התחזקותנתן גושןשירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה