חדשות בעולם

בן 10 עשה החייאה לאחיו בן השנתיים שטבע, והציל את חייו

ג'ייקוב אוק'ונר בן ה-10 ממישיגן שבארה"ב – הפך לגיבור אמיתי לאחר שמשה את אחיו בן השנתיים מבריכה בה טבע, ובהרואיות שאין כדוגמתה החל לבצע בו פעולות החייאה אותן למד מסרט שראה. התושייה והחשיבה המהירה שלו, הצילו את חיי האח

מימין ג’ייקוב ובאמצע האח שניצל (צילום: מתוך אינסטגרם)מימין ג’ייקוב ובאמצע האח שניצל (צילום: מתוך אינסטגרם)
אא

ג'ייקוב אוק'ונר בן ה-10 ממישיגן שבארה"ב – הפך לגיבור אמיתי לאחר שמשה את אחיו בן השנתיים מבריכה בה טבע, ובהרואיות שאין כדוגמתה החל לבצע בו פעולות החייאה אותן למד מסרט שראה. התושייה והחשיבה המהירה שלו, הצילו את חיי האח

זה היה עוד יום רגיל. ג'ייקוב אוק'ונר בן ה-10 ממישיגן שבארה"ב צפה בטלוויזיה, כשלפתע הבחין כי הדלתות המובילות לחצר האחורית עם הבריכה הענקית – פתוחות לרווחה. שנייה לאחר מכן הבחין גם באחיו הקטן דילן בן השנתיים, כשהוא צף בבריכה כשגופו דומם ופניו מוטות כלפי מטה.

זו הייתה עשויה להיות טרגדיה עצובה אלמלא התושייה והחשיבה המהירה של ג'ייקוב – שקפץ אל תוך המים פנימה, ומשה את אחיו אל שפת הבריכה. לאחר מכן החל ג'ייקוב בביצוע פעולות החייאה באחיו, אותן זכר מסרט כלשהו שצפה בו מזמן. "ראיתי שהגוף של דילן לא זז, והתחלתי ללחוץ על החזה שלו בקצב אחיד עד שהלב שלו חזר לפעום", שחזר ג'ייקוב.

כשראה שאחיו כבר יצא מכלל סכנה, ג'ייקוב רץ הביתה וסיפר לסבתו שהשגיחה עליהם, מה קרה. דילן פונה לבית החולים בליווי סבתו ואחיו המסור, ומאוחר יותר הצטרפה אליהם גם האם קריסטה, שהייתה בסערת רגשות והתקשתה להאמין בנס שאירע להם.

 

"השחקן עשה בדיוק את אותן פעולות שאני עשיתי"

ההחייאה שביצע ג'ייקוב אמנם הצילה את חיי אחיו, אך לדברי קריסטה – השעות הראשונות שלו בבית החולים, עדיין היו בגדר סכנה. "הרופאים לא היו בטוחים אם הוא יצליח לצאת מזה לגמרי או לא. הם לא ידעו לענות על השאלות שלי, ולהגיד לי האם המצב שלו צפוי להשתפר ואם הוא יחלים לחלוטין".

במשך קרוב לחודש שהה דילן בבית החולים, עד שבימים האחרונים מצבו השתפר פלאים, ואז גם העזו בני המשפחה להתפנות לסוגיה מדהימה לא פחות: איך בכלל הצליח ג'ייקוב לעשות את מה שעשה בכזה אומץ לב, ובכלל – מאיפה הוא יודע לבצע החייאה? "ראיתי פעם סרט על רעידת אדמה שגרמה לצונאמי, והייתה שם בת שטבעה. השחקן היה חייב להוציא אותה החוצה והוא עשה בדיוק את אותן פעולות שאני עשיתי, לחיצות על החזה", סיפר הגיבור.

"הסיפור הזה תפס את לבי, ואני כל כך נדהם ומתרשם מהמעשה ההירואי וקר הרוח של הילד הזה, במהלך אירוע כל כך מלחיץ", כתב אותו שחקן בעמוד הפייסבוק שלו, כשהסיפור הגיע אל אוזניו.

תגיות:גבורהאומץהחייאהנסילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה