בריאות ותזונה

בשורה לאלרגניים: נמצאה תרופה לאלרגיה לבוטנים

אלפי ילדים ואנשים ברחבי העולם סובלים מאלרגיות שונות, אחת מהן היא אלרגיה לבוטנים – תגובה קשה לבוטנים שעלולה להיות קטלנית ואף להוביל למוות. כעת טוענים חוקרים מאוסטרליה: "מצאנו פיתרון לבעיה, וזהו בהחלט צעד משמעותי בדרך לזיהוי פתרונות נוספים"

בוטנים בקליפתם (צילום: shutterstock)בוטנים בקליפתם (צילום: shutterstock)
אא

אלפי ילדים ואנשים ברחבי העולם סובלים מאלרגיות שונות, אחת מהן היא אלרגיה לבוטנים – תגובה קשה לבוטנים שעלולה להיות קטלנית ואף להוביל למוות.

במשך שנים ניסה העולם הרפואי להתחקות אחר פתרונות מניחים את הדעת לאלרגיות ממזון, וכעת טוענים חוקרים מאוסטרליה כי מצאו תרופה עבור ילדים הסובלים מאלרגיה לבוטנים.

ניסוי קליני שבו השתתפו עשרות ילדים מצא כי אצל שליש מהם נעלמה התופעה כליל לאחר שקיבלו את התרופה – חיסון ניסיוני פרוביוטי בשם לקטובצילוס 48 רמנוסוס, עם חלבון בוטנים.

"אחרי הטיפול, 70% מהילדים היו מסוגלים לאכול בוטנים מבלי לסבול מאלרגיות ותגובות חריפות, כפי שהיה לפני הטיפול", סיפרה פרופ' מימי טאנג, אחת ממובילי הניסוי.

לדבריה, היו ילדים שנאלצו להימנע מבוטנים בצורה מחמירה וקיצונית, כשכל מאכל נבחן בקפידה ובחרדה. לאחר הטיפול, שנמשך כשנה וחצי בממוצע, רבים מהילדים האלה חיים כילדים רגילים, ללא זכר לאלרגיה המסוכנת.

הסוד שעומד במרכז הטיפול פורץ הדרך הוא הטקטיקה של החוקרים, שבמקום לנסות ולמנוע את האלרגן עצמו – הטיפול בעצם תכנת מחדש את התגובה של המערכת החיסונית לבוטנים.

כעת מכריזים החוקרים בראשותה של פרופ' טאנג, כי מדובר בצעד משמעותי לקראת טיפול באלרגיות נוספות, לסוגי מזון אחרים.

 

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה