חדשות בעולם

איך 'מאמצים נאצי' ולמה שמישהו ירצה לעשות את זה בכלל?

רעיון שמקורו בגרמניה הגיע לארצות הברית: כך אפשר להשתמש באנרגיה ובתעוזה החדשה של הניאו נאצים כדי להילחם בהם

  • ה' אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מי רוצה לאמץ נאצי? כנראה שאף אדם נורמלי. אבל לקמפיין 'אמץ נאצי' שהפעילה אגודת עורכי הדין היהודיים של סן פרנסיסקו הצטרפו עד עתה למעלה מאלפיים אנשים.

הקמפיין, כמובן, לא מדבר על אימוץ כפשוטו. במקום זה, הוא מציע לאנשים לתרום כסף כנגד כל נאצי שישתתף באסיפה נאצית בארצות הברית. הכסף ייתרם לארגון אמריקאי הנלחם בגזענות ובשנאה, וכך יווצר מצב שבו ככל שיותר נאצים משתתפים בעצרת – כך יותר כסף נתרם לארגון הפועל נגדם.

הרעיון, כמובן, יצא אל הפועל בעקבות האירועים לפני שבועיים בשרלוטסוויל, שם יצאה עצרת של ניאו נאצים מכלל שליטה ואחד המשתתפים דרס למוות מפגינה נגדית, בכוונה תחילה.

ההשראה לתרגם את מספר הנאצים באירוע מסויים לתרומות כספיות נגדם, אומרים באגודת עורכי הדין היהודיים, הגיעה מהעיירה הגרמנית וונסידל. סגנו הברוטאלי של היטלר, רודולף הס, היה קבור בעבר בוונסידל. בשל כך, ניאו נאצים מקומיים הפכו את העיירה למוקד עליה לרגל וקיימו שם מידי שנה תהלוכה.

"נמאס לנו מהאירועים הנאצים בעיירה שלנו, והחלטנו לשנות את חוקי המשחק", מסביר פאביאן ויכמן, אחד ממארגני הקמפיין הנגדי. "התגובות הרגילות, כמו הפגנת נגד, לא תמיד עוזרות. הניאו נאצים אוהבים להתגרות במפגיני הנגד שלהם. החלטנו פשוט למצוא דרך לגרום למשתתפי המצעד הניאו נאצי להיראות מגוחכים".

הדרך שהם מצאו: הם פרסמו בעיירה בקשה לתושבים 'לממן' את הנאצים. כל מי ש'אימץ' נאצי תרם כסף לארגון בשם 'אקזיט דויטשלנד' שמחלץ צעירים המעוניינים לעזוב תנועות ימין קיצוני כמו הניאו נאצים אבל מפחדים לעשות זאת. הקהילה המקומית קישטה את הרחובות בשלטים של תודה אירונית לניאו נאצים על המצעד שמאפשר לאסוף כסף למטרה כה חשובה. בסופו, הצטבר בידי המארגנים סכום של 12,000 יורו.

עכשיו, כאמור, שיטת 'הנקמה הכספית' בניאו נאצים מגיעה גם לארצות הברית. "זו דרך נהדרת לקחת את האנרגיה שהגזענים הללו מרגישים ולהשתמש בה נגדם", אומרים באגודת עורכי הדין היהודים של סן פרנסיסקו.

תגיות:נאציםגרמניהארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה