מעניין

עובדת בדואר האמריקאי זייפה סרטן: מה העונש שהטיל עליה השופט?

עובדת וותיקה רצתה לנוח עוד לפני היציאה לפנסיה – והחליטה להמציא אישורים מזוייפים על מחלת סרטן. השופט הטיל עליה עונש בלתי שגרתי

  • ב' אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קרוליין בויל, עובדת בת 60 בשירות הדואר האמריקאי, החליטה בשנת 2015 להשיג לעצמה חופשה ארוכה בתשלום בדרך מאד לא שגרתית: היא סיפרה לעמיתיה שהיא חלתה בסרטן שמחליש אותה מאד ולא מאפשר לה להגיע לעבודה. לממונים עליה היא הציגה אישורים רפואיים בהם נכתבה שהיא חלשה וצריכה לנוח בביתה.

במשך חודשים ארוכים היא קיבלה משכורת בלי להופיע לעבודה, עד שמישהו מהממונים החל לחשוד. באישור הרפואי האחרון שהגישה בויל, שם הרופא היה מאויית עם שגיאות והחתימה נראתה מוזרה. המנהלים החלו לחקור, השיגו צו חיפוש בדירתה של בויל, ולא מצאו שום עדות שהיא חולה בסרטן. כשעימתו אותה עם הראיות היא נשברה והודתה: היא היתה בריאה ושלמה, ופשוט רצתה לנפוש על חשבון החברה. בויל עבדה בשירות הדואר מאז 1991, והתוכנית שלה היתה להמשיך להשיג כספים במרמה בחודשים שנותרו עד יציאתה לפנסיה. לכסף היא נזקקה לא רק כדי לחיות בינתיים – אלא גם לממן מסע תענוגות להוואי לרגל יציאתה לפנסיה.

במשפט שנערך לבויל, אגב, העיד עובד אחר של הדואר שהיה כפוף לבויל ואכן חלה בעבר בסרטן. העובד העיד כי בזמן מחלתו בויל האשימה אותו שהוא 'מזייף את הסרטן', ולא הרשתה לו לקחת ימי חופשה  נוספים או לעבוד מהבית.

בפסק הדין שניתן ביום שלישי הוטל על בויל לשלם את כל הכסף שגזלה, כמו גם קנס של עשרת אלפים דולר. בנוסף, היא נשפטה גם לחצי שנה של מאסר בית. אבל גזר הדין כלל גם טאץ' ייחודי: השופט ריימונד מור הטיל על בויל לבצע 652 שעות של עבודות שירות במרכז רפואי לחולי סרטן, במרכז מחקר לסרטן, או בהוספיס.

מספר השעות אותן תיאלץ בויל להעביר כשהיא צופה בסבלם של חולי סרטן הוא בדיוק מספר השעות בהן היא נעדרה מהעבודה בתירוצי שווא. 

תגיות:פנסיהבית משפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה