חודש אלול 2023

הכירו את הפרויקט החדש של אתר הידברות: מתחזקים ביחד באלול

מתרגשים להציג בפניכם את הפרויקט החדש של אתר הידברות: "מתחזקים באלול - המצווה היומית"

  • א' אלול התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ראש השנה ידוע כשילוב מעיין של אימה למול שמחה. ביום זה נערך דין נוקב לכל באי עולם על ידי בוחן כליות ולב, הוא יום הזיכרון, בו נזכרים לפני הקב"ה כל מעשי האדם ופעולותיו בשנה החולפת. "מי במים ומי באש", אכן, די במחשבה זו כדי להעביר רטט וזיע בלבבות.

אולם במקביל ישנה שמחה עצומה. בראש השנה אין אומרים וידוי ואין מכים על חטא, יש לאכול ולשתות בשמחה ובטוב לבב, כמבואר בספר נחמיה: "ויאמר להם לכו אכללו משמנים ושתו ממתקים ושלחו מנות לאין נכון לו כי קדוש היום לאדונינו ואל תעצבו כי חדוות ה' היא מעוזכם".

ביום זה אנו מגלים את פחדנו מהקב"ה, ובד בבד מעידים בכל הנהגותינו והלוכינו על ביטחון עצום בחסדיו שיוציא לאור משפטינו.

הסיבה לכך היא שימי ראש השנה כמוהם כיום נישואין, אשר מצד אחד הוא יום נורא ונשגב, ומצד שני הוא יום של גילה, רינה, דיצה וחדווה. תפקידו של יום ראש השנה הוא ליצור קשר עמוק וקרוב עם הקב"ה כקשר של נישואין, קשר של דבקות, קשר של אהבה ורצון לגלות מלכותו בכל העולם ומכאן באה שמחתנו הגדולה.

ויותר מכך: על ידי האהבה והשמחה לבורא שאנו ממלאים את ליבנו ותפילותינו, אנו גורמים כביכול, שאף הקב"ה מתמלא אהבה אלינו, וזהו שאומר הכתוב "חדוות ה' היא מעוזכם" - השמחה והאהבה היא מעוז וכלי לנצח בדין. כדרך שאהבה בין בני זוג מכסה על כל פשעים.

הרב עזריאל טאובר בספרו "פרקי מחשבה" על הימים הנוראים, מסביר בהרחבה כי כל יהודי יכול להגיע לקשר של נישואין עם בורא עולם, ואפילו מי שנמצא בשפע המדרגה הרוחנית - יש בו כוחות ויכולת להתקרב לקב"ה כדוגמת בעל ואישה.

כה דברי הרמב"ם: "כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה' והלך ישר כמו שעשהו האלוקים ופרק מעל צווארו עול החשבונות הרבים אשר ביקשו בני האדם, הרי זה נתקדש קודש קודשים, ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים, ויזכה לו בעה"ז דבר המספיק לו, כמו שזכה לכהנים וללויים"

כלומר: כל אדם בישראל יכול להגיע לדרגה של דבקות וקשר עצום עם בורא עולם. זה תפקידינו בחודש אלול, שמזלו בתולה - להתכונן ולצפות ליום המלכת ה', כשם שכלה מתכוננת ליום חופתה. 

בשל כך, היום יושק פרויקט חדש באתר הידברות: בכל יום תוצג באתר אחת המצוות עם רעיונות מעשיים, אישיים ומקוריים - כיצד להתחזק בה. הבה נתחזק ביחד ונוכיח לבורא עולם כי אנו אוהבים אותו ושמחים במלכותו.

יש לכם רעיונות במה כדאי להתחזק? שלחו אלינו טקסט (עד 400-500 מילה) למייל support@htv.co.

תגיות:אלולהמצווה היומיתמתחזקים באלול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה