זוגיות ושלום בית

רוצים נישואים מאושרים? תפסיקו לחשוב שהאישה שלכם מבזבזת יותר מידי כסף

מחקר אמריקאי מצא כי הדרך הבטוחה ביותר להגיע לעימות בין בני זוג בנושאים כספיים היא האמונה כי האישה מבזבזת מידי הרבה כסף

  • א' אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ז'אנר הבדיחות על בזבזנותן של הנשים ידוע ומוכר – ומשמש בעיקר לבעלים האוהבים להתלונן שהמינוס התמידי בבנק הוא בגלל האישה. כל עוד מדובר בהומור בלבד אולי אין בכך נזק, אבל מחקר אמריקאי חדש מצא כי בעלים שבאמת ובתמים מאמינים שנשותיהם בזבזניות – מכינים לעצמם צרות צרורות.

המחקר, שנערך על ידי אוניברסיטת קנזס ואוניברסיטת BYU, מצא כי לא משנה מה הייתה אישיותו המקורית של בן הזוג (חסכן או פזרן) או מה היו נסיבות החיים של בני הזוג (הכנסה גבוהה או נמוכה, למשל) מה שהשפיע על הסיכון לעימות כלכלי בנישואים היה, בראש ובראשונה, האופן בו ראו בני הזוג זה את זה.

עבור בעלים, המחקר מצא שנישואים לאישה שאותה הם ראו כבזבזנית היתה הגורם החשוב ביותר בקונפליקט פיננסי בנישואים. עבור נשים, נישואים לבעל שראה אותן כבזבזניות היה הגורם החשוב ביותר בגרימת קונפליקט פיננסי. הנתונים היו נכונים הן לגבי זוגות שאכן הוציאו הרבה כספים – והן לגבי זוגות שבקושי הוציאו אגורה.

"בני זוג צריכים לתקשר היטב על הנושא הכספי, במיוחד בתחילת הנישואים", אומרים החוקרים. "אל תחשבו שהבעיות הפיננסיות ייעלמו באורח פלא כשהנסיבות שלכם ישתנו. המחקר שלנו מראה שהנסיבות הן לא הנושא כאן – התפיסה שלכם זה את זה היא הנושא, ותפיסה כזו לא תמיד משתנה רק כי הנסיבות השתנו".

על אף שאמונה כי האישה מבזבזת מידי הרבה כסף הוכחה כדרך הבטוחה ביותר להתקוטטות בנושאים כלכליים, המחקר מצא שיש עוד מספר גורמים שיכולים להביא למתח בין בני הזוג בנושא הפיננסי: עבור גברים, מדובר בעיקר בחשש שילדים נוספים יגרמו להוצאות כבדות, ואילו אצל נשים – חוסר תקשורת בנושאים כספיים היה הגורם השני בשכיחותו לעימותים בין בני הזוג על רקע פיננסי. 

תגיות:זוגיותנישואיןכסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה