חדשות בעולם

שלב אחר שלב: כך חוסל המחבל אבו יעקוב

במשך ארבעה ימים נערכו החיפושים אחר המחבל יונס אבו יעקוב שרצח 14 ופצע למעלה מ-100 בפיגוע בברצלונה. כעת נחשף: כך הוא אותר וחוסל

אילוסטרציהאילוסטרציה
אא

פחות מיממה אחרי חיסולו של המחבל יונס אבו יעקוב – המבוקש מספר אחת באירופה, פרסמה משטרת ספרד את המהלכים שהובילו לחיסולו.

אבו יעקוב, כזכור, דרס למוות 14 אנשים בפיגוע בברצלונה שהתרחש בסוף השבוע שעבר. מאז נערכו אחריו חיפושים בכל רחבי אירופה, כאשר הועלה החשש שהוא עבר את הגבול לצרפת.

אתמול (שני) יצר קשר עם משטרת ספרד אזרח בעל כרם המכונה בשם 'האזרח X'. שמו נותר חסוי, בשל חשש להתנכלויות. במשטרה ציינו כי האזרח X זיהה את אבו יעקוב כאשר הוא נוהג במהירות מופרזת בעיירה סוביראטס.  הוא יצר קשר עם המשטרה והשוטרים הגיעו לאזור במהירות, שם הם איתרו את החשוד וירו בו למוות. לאחר מכן התגלה שהוא נשא על עצמו חגורת נפץ, אך התברר שהיא אינה אמתית. אבו יעקוב הוא אחד מ-12 המחבלים ששותפים לחוליית הטרור שביצעה את הפיגוע הרצחני.

אבל האזרח X אינו היחיד שהבחין באבו יעקוב. לדבריו של מפקד משטרת קטלוניה, היו מוקדם יותר שני שוטרים נוספים שדיווחו על כך שהבחינו בגבר שנראה כמו המחבל החשוד. הייתה גם אישה שהתקשרה באותה שעה ומסרה שראתה את אבו יעקוב פורץ לכרם. האישה סיפרה מאוחר יותר כי החלה לחשוד בו אחרי שגילתה שהוא לובש בגדים עם שרוולים ארוכים ועבים, על אף שמזג האוויר היה חם מאוד.

גם בתו של בעל הכרם סיפרה לאחר שהמחבל חוסל שהיא יצרה קשר עם משטרת קטלוניה, כדי ליידע אותה ברכב שנראה חוצה את שטח הכרם במהירות, בזמן שהיה סגור למבקרים. לדבריה, החשוד ניסה להתקרב לביתה, אך היא צעקה לעברו והוא נמלט.

תגיות:אבו יעקובפיגועברצלונהחיסול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה