חדשות בארץ

"שלחתי את הבן שלי לצבא, והוא לא חזר": אביו של ההרוג מותח ביקורת על נשיא המדינה

שמעון גולובנציץ, שבנו נהרג בשגגה במהלך תרגיל צבאי, מוחה על כך שנשיא המדינה לא הגיע לנחמו, כפי שהוא מגיע למשפחות שבניהן נפלו בקרב

  • ל' אב התשע"ז
אא

סגן דוד גולובנציץ ז"ל היה מפקד מחלקה בגולני, שנהרג בשגגה במהלכו של תרגיל צבאי בחברון. אביו, שמעון גולובנציץ, מותח ביקורת על נשיא המדינה, ראובן ריבלין, משום שזה האחרון לא הגיע לנחם אותו ואת משפחתו.

גולובנציץ שוחח עם ערוץ 7, שם טען שנשיא המדינה אינו לוקח אחריות על חיילים שנהרגים. במקום שיגיע לנחם במהלך השבעה, אמר האב, הגיע מזכירו הצבאי של הנשיא, ובידיו איגרת חתומה מן הנשיא. האב סירב לקבל את האיגרת הזו, ודרש שהנשיא יגיע – כשם שהוא מגיע לנחם משפחות שבניהן נפלו בקרב. "שלחתי את הבן שלי לצבא, והוא לא חזר. אני רוצה שהמדינה תיקח אחריות", אמר האב לערוץ 7.

האב מסרב לקבל את הנוהל לפיו הנשיא מגיע לבקר רק משפחות שבניהן נפלו בקרב. הוא טוען כי בנו נפל בפעילות מבצעית, ממש כמו חיילים אחרים, וכי המדינה והצבא צריכים לקחת אחריות על כך.

מבית הנשיא נמסר כי הנוהג הזה, לפיו מבקר הזניא משפחות שבניהן נפלו בקרב, קיים כבר שנים רבות, ובנוסף מבקר הנשיא גם משפחות שבניהן נפלו בפעולות טרור. ההתנהלות, כך נמסר מבית הנשיא, אחידה, על מנת שלא ליצור עגמת נפש נוספת במשפחות השכולות.

נשיא המדינה הזמין את האב לבית הנשיא, ומבית הנשיא נמסר כי הוא מקווה שהאב ייעתר לבקשה.

תגיות:נשיא המדינהתרגיל צבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה