חדשות בעולם

לא יאומן: מותג אופנתי יצר שמלות המעוטרות ב...טלאי צהוב

השמלה שבתמונה עושה לכם רע? אתם לא היחידים. מותג 'מיו מיו' חוטף על הראש בעקבות קולקציה חדשה עם אפליקציה שדומה באופן חשוד לטלאי צהוב

  • ל' אב התשע"ז
שמלה עם טלאי צהובשמלה עם טלאי צהוב
אא

האם השמלה בתמונה מעוררת בכם רגשות לא נעימים? אם כן, אתם לא היחידים. תמונת השמלה הזו של המותג 'מיו מיו' שותפה שוב ושוב בתקשורת החברתית בימים האחרונים – ועוררה לא מעט זעם.

הסיבה לזעם, כמובן, הוא אותו כוכב צהוב שנושא עליו את השם 'ג'ון' באנגלית. האפליקציה הזו הזכירה ליותר מידי אנשים את הטלאי הצהוב הזכור לשמצה מימי השואה.

מגנים על המותג מיהרו לציין שבבירור לא מדובר במגן דוד אדום: אם תסתכלו מקרוב, לכוכב הזה יש רק חמש פינות: כלומר, מדובר בפנטגרם. מן הצד השני, רוב המגיבים סברו שהימנעות מיצירת מגן דוד של ממש כאפליקציה לבגד אינה תירוץ: הצבע הצהוב, המיקום של הכוכב, אפילו השם 'ג'ון' שמתחיל באנגלית באותה אות כמו המילה 'יהודי' שנכתבה על הטלאים הצהובים – כולם בעלי קונוטציות ברורות לשואת העם היהודי.

"גם אם לא מדובר בהשראה מכוונת מהשואה", ציינו מגיבים, "מדובר בחוסר רגישות מזעזע".

חוסר רגישות וחוסר ידע היסטורי הם כנראה הסיבות לעיצוב הפוגעני הזה. מיו מיו, מותג-אח של פראדה המפורסמת, רצה ליצור קולקציית 'חזרה לבית הספר'. כחלק מהביגוד הנערי שעוצב, צץ במוחו הקודח של מעצב כלשהו הרעיון להוסיף אפליקציות בצורת כוכב לבגדים. בפריטים אחרים, בהן מופיעות האפליקציות בצבע אדום, למשל, ונושאות שמות שאינם מתחילים באות J, עוררו הרבה פחות תרעומת, אם בכלל.

מדוע לא חשבו שהצמדת אפליקציה כזו בצבע צהוב היא חסרת טעם? שאלה טובה. אפשר רק לקוות שהביקורת החריפה ברשתות החברתיות תגרום למותג לוותר על העיצוב הספציפי הזה.

זו, אגב, איננה הפעם הראשונה שבה מותג מוכר מואשם בשימוש מאלמנטים מהשואה: ב-2014 נאלצה זארה להסיר מהמדפים חולצה מפוספסת עם קישוט של כוכב צהוב.

תגיות:טלאי צהובאופנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה