חדשות בארץ

סערה בבית היהודי: "שר במפלגה דתית נותן לגיטימציה לדבר שהתורה אוסרת"

בימים האחרונים יצאה הדוברת של מפלגת הבית היהודי בהצהרה פומבית על כך שהיא חיה באופן המנוגד לגמרי לדעת תורה. בנט הודיע: "לעולם לא אפלה אדם בשל נטיותיו". רבנים במגזר הדתי התרעמו: "יש כאן לגיטימציה לדבר אסור"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

סערה של ממש פרצה בימים האחרונים במפלגת  הבית היהודי. המפלגה אשר חורתת על דגלה את השתייכותה הדתית, התגלתה לפתע (או שלא כל כך לפתע) ככזו שיש בתוכה דווקא כאלו שמציגים את הניגוד ליהדות.

השבוע הודיע במפתיע הרב ישראל רוזן, חבר נשיאות הבית היהודי על כך שהוא פורש  מהמפלגה. על השאלה 'מדוע' הוא השיב בכאב רב כי הוא עושה זאת בין היתר בעקבות היחס הפתוח והליברלי שמאפשר יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט. בדבריו הוא רמז לתגובתו של בנט לאחר שיועצת התקשורת שלו החליטה לחשוף את חייה האישיים וסיפרה בפומבי על כך שהיא בעלת נטייה הפוכה וחיה באופן המייצג את הניגוד המוחלט להלכה ולדעת תורה.

לאחר שפורסמו הדברים נפתלי בנט בחר שלא להתעלם, אלא העלה צילום של הדברים בטוויטר והתבטא:  "מי שחושב שעליי להפלות אדם על רקע נטייתו או צבע עורו, ייתקל אצלי בסירוב מוחלט. חביב אדם, כל אדם, שנברא בצלם".

 

"אסור לתת לגיטימציה"

בקרב הציונות הדתית היו לא מעט שבחרו לעודד את בנט בדרכו. ניר אורבך, מנכ"ל מפלגת הבית היהודי, גיבה את החלטתו של בנט וציין: "הציונות הדתית ידעה תמיד להתייחס בצורה מגוונת ומכילה לסוגיות ציבוריות מרוכבות. תמיד ידענו להיות ציבור שמגשר".

אולם היו גם רבים שהתרעמו על כך. הרב ישראל רוזן, שכאמור פרש מתפקידו, כתב בדברי הפרידה שלו לשרים ולח"כים של הבית היהודי: "אין לי שום דבר נגדה או נגדם, אבל אני סבור שהקהילתיות הזו פסולה כמתריסה, והגאווה המופגנת בלתי אפשרית במפלגה שמתיימרת לייצג את הציונות הדתית".

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ מתח ביקורת נוקבת על בנט. בקבוצת הווטסאפ של פעילי הבית היהודי הוא התבטא: "הנפילה שלנו כציבור דתי עם בעלי הנטיות ההפוכות, היא לא לכיוון של הלבנת פניהם. ההיפך הגמור. אף אחד אצלנו לא ביקש לפגוע או להעליב את האדם הפרטי ולא היה לנו מעולם עסק עם האדם הפרטי וחייו האישיים. יש וחייב להיות לנו מאבק נחוש נגד תנועה שמבקשת לקעקע את מוסד התא המשפחתי ודרך זה עוד הרבה ערכי ליבה בסיסיים של היהדות".

עוד הוסיף סמוטריץ וכתב: "יש שטיפת מוח אדירה ומסוכנת בחברה הישראלית, והפחד שמא ייגרם לנו נזק פוליטי ונפסיד כמה מצביעים אם נצא נגד התנועה הזו גורם לחלקים אצלנו להימנע מלומר דברים ואף לתמוך וליישר קו".

לגבי יועצת התקשורת של בנט, כתב סמוטריץ: "אם היא לא הייתה הדוברת של בנט ולא הייתה מציגה את עצמה ככזו בהקשר הזה, אף אחד לא היה מתעסק בה. הבעיה היא עם הגיבוי שבנט נתן לכך שהיא הפכה את זה לדגל, ועם הניסיון לרכב על זה כדי לקבל אהדה ולהצטייר כנאור ששוחה עם הזרם העכור".

סמוטריץ' גם הגדיל לעשות כאשר ציין שאם למפלגת הבית היהודי יש מנגנון להשמדה עצמית, הוא נובע מהקו שבנט ואורבך מנסים להוביל, הדוגל בהתנערות מעולם הערכים הדתי, רק כדי לנסות לגרד עוד כמה מנדטים. "זה מתכון ברור להעלמת המפלגה", הוא טען, "זהו ההבדל בין מפלגה דתית למפלגת ימין מדינית". את דבריו הוא חתם: "העולם שייך למי שאמר והיה העולם, והוא זה שמנהל אותו, ולא כל אלו בתקשורת שמחבקים עכשיו את נפתלי על גבורתו ונאורותו".

סמוטריץ' לא היה היחיד. היחס הליברלי והלגיטימי שהעניקה 'הבית היהודי להצהרה של הדוברת, גרמה לגורמים נוספים בציונות הדתית להתרעם על כך. רבים הביעו תרעומת בסגנון: "בנט הורס את הבית היהודי" והדגישו: "זו פשוט בושה". היו גם שדרשו מבנט להימנע מלהעסיק את הדוברת שלו, אשר מייצגת באורח חייה את ההיפך המוחלט למהות המפלגה. אך הוא הגיב בסירוב.

בין אלו שהצטרפו למחאה החריפה היה ניתן לראות גם את הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת כהנים, שהתבטא נגד דברי בנט והבהיר: "יש כאן אמירה ציבורית שיש בה מתן לגיטימציה לדבר אסור. פה יש שר במפלגה דתית שנותן לגיטימציה לדבר שהתורה אוסרת".

תגיות:נפתלי בנטהלכהאפליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה