חדשות בעולם

החיפושים אחר המחבל מברצלונה הורחבו לכל אירופה

החיפושים אחר המחבל יונס אבו יעקב התרחבו לכלל אירופה. דיווחים שונים מצביעים על כך שהמחבל נמלט לצרפת

  • כ"ט אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

גורמים במשטרה הקטלונית הודיעו היום (שני) כי החיפוש אחר חשוד המרכזי, יונס אבו יעקב בן ה-22, התרחב לכלל אירופה.

תמונה חדשה של אבו יעקב מושך כסף מכספומט בבנק בעיירה ריפול שעות לפני המתקפה בברצלונה, התפרסמה בכלי התקשורת. בצילום ניתן לראות כי הוא לבוש באותה חולצת פסים בה נתפס במצלמות האבטחה מאוחר יותר.

העיתון הצרפתי "לה פריזיאן" מדווח כי כלי הרכב, עמו ביצעו המחבלים את פיגוע הדריסה המחריד, נצפה לפני כשבוע בצרפת, לאחר שעבר עבירת תנועה ותועד במכמונת מהירות. בשל כך הוגברו החיפושים בכל אירופה ובעיקר בצרפת.

אבו יעקוב הוא היחיד מבין חולית הטרור שטרם נתפס. חמישה מחבלים חוסלו במתקפת הטרור בקמברליס. שלושה נוספים נעצרו בעיירה ריפול, שבה התגוררו כמה מחברי החוליה וחשוד נוסף נעצר באלקנר. שר הפנים הספרדי, חואן איגניסו זואידו, העריך כי בחוליה היו 12 חברים, מרביתם צעירים ממוצא מרוקני, וכי תא הטרור "פורק במלואו".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס למדיניות המאבק בטרור, וכתב בהודעה מקוונת: "הטרור של האיסלאם הקיצוני חייב להיעצר בכל אמצעי שנחוץ. בתי המשפט חייבים להעניק לנו גיבוי כדי להתגונן. חייבים להיות להימשך". טראמפ תקף את המפלגה הדמוקרטית שבאופוזיציה, באמרו: "הם הופכים את השמירה על הביטחון המדינה לעניין מסובך. חייבים לעצור את זה".

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה בחריפות את מתקפת הטרור בברצלונה, שגריר מצרים באו"ם, המשמש בשם נשיא המועצה, פתח את הישיבה בגינוי ואמר: "בשם כל חברות המועצה, אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים".

תגיות:פיגועמחבלברצלונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה