חדשות בארץ

20 שנה לתעלומת היעלמותו של גיא חבר. למשפחה אין ספק: "הוא בחיים"

ביום חמישי האחרון צוינו 20 שנה להיעלמותו של גיא חבר, חבר התותחנים שנעלם ברמת הגולן. לכוחות הביטחון אין קצה חוט שיענה על השאלה מה עלה בגורלו, אך אמו בטוחה: "גיא חי"

  • כ"ח אב התשע"ז
(צילום מסך: יוטיוב)(צילום מסך: יוטיוב)
אא

ביום חמישי האחרון ציינה משפחת חבר 20 שנה להיעלמותו של בנם גיא, חייל התותחנים ששנראה לאחרונה ברמת הגולן. לכוחות הביטחון אין קצה חוט שיענה על השאלה מה עלה בגורלו, אך אמו רינה בטוחה: "גיא חי".

בראיון שהעניקה ל-ynet, טוענת האם בתוקף אין לה ספק שבנה חי. "אין לי ספק. גם לא הוכח אחרת.  למדינת ישראל לצערנו יש ניסיון. שכשקורה משהו אז שב"כ או כוחות ביטחון אחרים מביאים משהו - בדל מידע, נשק, דיסקית. ופה, פעם ראשונה, גיא לא נמצא וגם לא הנשק, הדיסקית, תעודת השבי. זאת אומרת שאם הוא לא התאדה ולא נלקח על ידי כוחות על, הוא נמצא באיזשהו מקום וצריכים להביא עליו מידע".

רינה ממשיכה לציין כי לפני חודשיים ערכו מיטב יחידות העילית של צה"ל חיפושים יסודיים מאוד ברמת הגולן. "הבנתי שמחפשים במקום מסוים סודי שאי אפשר היה לומר היכן הוא, והיו אמורים למצוא כנראה נשק או משהו שקשור לגיא. כמובן שלא מצאו שום דבר, ובעקבות כך החליט ראש אכ"א שבתחילת ספטמבר מכנסים את כל זרועות הביטחון ומחליטים איך ממשיכים הלאה, כי ברור שלהמשיך בתזה הזאת - כל שנה להוציא גדוד חיילים ולא למצוא שום דבר - הם לא יגיעו לשום מידע".

חבר, חייל סדיר בין 20 בתותחנים, נעלם ב-17 באוגוסט 1997, אחרי שנראה לאחרונה בבסיס שבו שירת ברמת הגולן. מאז לא נמצאו כל עקבות למקום הימצאו.

רינה מספרת על 20 השנים האחרונות, בהם ניסו לנהל חיים שמחים בצל הכבד של ההיעלמות. "כשגיא נעלם, אז איתן ואני החלטנו שאנחנו ממשיכים בחיים. שהבית יהיה יפה ופתוח, שיהיה נעים להיכנס בו, שאנשים ירצו לבוא. לא שזה יהיה משהו מדכא. ואכן כך היה. גידלנו עוד שני ילדים שהיום הם בני 32, שיר ואור, והיינו שותפים לכל השמחות, לכל הטיולים, לכל ההחלטות. כמובן שגיא ברקע ולא עוזב אותנו אפילו לשנייה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לפניית ynet: "המשימה לבירור גורלו והשבתו של חייל צה"ל הנעדר גיא חבר נמשכת בכל עת על-ידי כלל גופי מערכת הביטחון, משרד החוץ ומשטרת ישראל. נציגו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנושא השבויים והנעדרים (שו"נ) מתאם את כלל הפעילות ועומד בקשר עם המשפחה. במסגרת פעילות זו ביצעו בשנה האחרונה צה"ל ויחידות חילוץ אזרחיות מבצע חיפושים רחב היקף בשטח ההיעלמות ברמת הגולן. במשטרת ישראל פועל צוות מיוחד בנושא וגופי המודיעין פועלים באזורים אחרים. כך גם בחודש הקרוב תצא המשפחה לחו"ל לקיים מפגשים להעלאת המודעות לנושא. הפעילות תימשך בכל זמן עד להשלמת המשימה החשובה".

תגיות:רמת הגולןגיא חבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה