בריאות ותזונה

האם נמצאה התרופה לאלרגיה לבוטנים?

מחקר חדש מצא כי תרופה שנלקחה במשך ארבע שנים ריפאה את רוב הילדים האלרגיים מאלרגיה לבוטנים

  • כ"ח אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל אחד מכיר לפחות סיפור זוועה אחת של אלרגיה שהביאה אדם על גבול סכנת חיים: חבר של חבר שכמעט נחנק למוות על המטוס מאגוז בעוגה, או שמא בן דוד של אחיין שבטעות נגע בגבינה. אלרגיות הן עניין רציני. ברוב המקרים אמנם אינן מסכנות חיים, אבל עדיין יש להן תופעות לוואי מאד לא נעימות. וכשהן מסכנות חיים? אפיפן אולי יכול להציל את המצב, אבל הרפואה עדיין לא מצאה דרך למנוע את התפרצות האלרגיה.

 

מחקר חדש, עם זאת, מבטיח בדיוק את זה. חוקרים באמריקה החליטו לבדוק את האפשרות לרפא מאלרגיה ילדים הסובלים מאלרגיה לבוטנים, אחת האלרגיות הנפוצות בעולם. במשך ארבע שנים, הילדים הללו טופלו בתרופה שהכילה תערובת של פרוביוטיקה עם בוטנים. אחרי ארבע שנים, מרבית הילדים פתחו סבילות לבוטנים וכבר לא היו אלרגיים.

 

המחקר הקליני הזה נעשה בקבוצה די מצומצמת: 24 ילדים קיבלו את התרופה, ו-24 ילדים נוספים היו בקבוצת הביקורת שקיבלה פלצבו. עדיין, אומרים החוקרים, מדובר בממצאים מעודדים.

 

"הממצאים שלנו מראים שטיפול אימונותרפיה שמשלב פרוביוטיקה ובוטנים מספק תועלת קלינית לטווח הארוך בהשוואה לפלצבו", כתבו החוקרים בכתב העת הרפואי היוקרתי 'לנסט'. "שני שלישי מאלה שקיבלו את הטיפול לא הראו שום סימפטומים של אלרגיה בתום ארבע השנים". בנוסף לעובדה שהילדים כבר לא הגיבו התפרצות אלרגית לבוטנים, גם בדיקה אלרגית של העור – בדיקה מקובלת כדי לגלות למה אדם אלרגי – הראתה פריחה קלה הרבה יותר בתגובה לחשיפה לבוטנים.

 

החוקרים אומרים כי יידרשו מחקרים נוספים מסוג זה בהמשך, כדי לוודא שאכן שילוב הפרוביוטיקה והבוטנים מסייע לרפא אלרגיה לבוטנים – וכמובן, כדי לבדוק האם ניתן להשתמש בשילובים דומים גם כדי לטפל בסוגים נוספים של אלרגיות. 

תגיות:בוטניםאלרגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה