לאישה

לא מאושרת בעבודה? יש לכך פתרון

דבורה קיסטר הספיקה להתנסות בלא מעט עבודות, עד שהגיע הרגע בו היא נכנסה כמזכירה לבית הספר להכשרת מאמנים של בני גל, ואז גילתה שהיא בעצמה רוצה להיות מאמנת ועשתה שינוי בחייה. כעת היא רואה לעצמה שליחות לאמן נשים להיות מאושרות בעבודה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

את המסע הפרטי לעבודה העצמאית שלה החלה דבורה קיסטר, כיום מאמנת אישית, דווקא במשרד של עמותה. "הייתי מנהלת המשרד", היא מספרת, "העבודה הייתה טובה ואהבתי את הניהול, אבל כאשר העמותה פיגרה בתשלום המשכורת החודשית במשך תקופה ארוכה הבנתי שאני לא יכולה להמשיך שם ועליי לחפש עבודה אחרת".

דבורה עזבה את עבודתה והיה ברור לה שהיא מחפשת עבודה חילופית באותו תחום. "לא היה לי ספק שאני רוצה להיות שכירה", היא אומרת, "כאשת אברך המפרנסת משפחה, הייתי צריכה עבודה מסודרת ובטוחה. כזו שאני יודעת שבכל חודש ארוויח בה סכום מוגדר ומסודר.

"ואז התקבלתי לעבודה בבית הספר להכשרת מאמנים של בני גל. במשך חצי שנה ישבתי על כיסא המזכירה, הקלדתי חומרים, פגשתי מאמנים, נחשפתי לאנשי המקצוע ופתאום הגעתי למסקנה שתחום האימון מאוד מעניין אותי. בדיוק אז נפתחה קבוצת הכשרת מאמנות לנשים והצטרפתי. החומר כל כך ריתק אותי עד שהחלטתי שאני מצטרפת גם לקורס הבא שנפתח בשנה שלאחר מכן. אחר כך עברתי את הקורס פעם נוספת ועוד אחת - בתפקיד של עוזרת מאמנת. ארבע פעמים עברתי את אותו קורס במשך שש שנים ובכל פעם התפתחתי יותר ויותר. הלימוד והשינון הרב, כמו גם העובדה שחייתי את הנושא במשך כל שעות עבודתי בסביבה אימונית ומצמיחה, עזרו לי לרכוש את שיטת האימון היהודי של בני גל בצורה מדויקת. האימון היהודי הפך לחלק מהשפה שלי, התחלתי לחיות בעצמי על פי השיטה וגם להוביל נשים באמצעות אימון אישי להכיר את השפה הזו שמחברת אותן לעוצמות הפנימיות הקיימות בתוכן ולחזק את האמון בעצמן והאמונה בבורא עולם, כדי להגיע לרצונות הפנימיים שלהן ולהגשים אותם בשמחה".

לפני כחמש שנים בוצעו שינויים במשרד של גל ובאותו רגע הבינה דבורה שוב שעליה לחפש עבודה חדשה. גם אז המחשבה הראשונה שצצה במוחה הייתה על עבודה בטוחה ומסודרת כשכירה. אולם מצד שני היא הייתה נטועה היטב בעולם האימון, ומצד שלישי כל מי שפגשה באותם ימים של חיפוש עבודה הסביר לה שאי אפשר להתפרנס מאימון. "הקשבתי לקולות האלו", היא אומרת, "והיה ברור לי שעליי לגנוז את חלום האימון. כך מצאתי את עצמי שוב מחפשת עבודה כשכירה והתקבלתי לעבודה חדשה כמנהלת משרד ואחראית תחום פרסום ושיווק. העבודה הייתה נחמדה אבל אחרי חודשיים של עבודה ידעתי שזה לא זה. הרגשתי שיש לי כלים משמעותיים להוביל נשים להגשמת הרצונות שלהן ושאני חייבת למצוא את הדרך לעשות זאת. רק לא ידעתי איך.

"האמת", מוסיפה דבורה, "שבסתר ליבי חיכיתי כל הזמן שאזכה לחופשת לידה, ואז, אחרי החופשה, זה יהיה זמן מצוין כדי להתפטר מהעבודה ולהתחיל דף חדש".

אלא שבאותה תקופה גילתה דבורה שהיא נאלצת להתמודד עם ניסיון מסוג אחר. "שלושת ילדיי גדלו ברוך ה' ואני ייחלתי להגדלת המשפחה אך ככל שהזמן עבר, הרגשתי כמו מישהי שירדה מהרכבת: כל חברותיי מגדלות ילדים קטנים ומתעוררות בלילה לקולות בכי של התינוק התורן, ואני ישנה היטב ורק חולמת על תינוק חדש. באותם ימים הרגשתי את חוסר הוודאות ואת התלות המוחלטת בהקב"ה. הבנתי שעליי להפסיק לחכות שדברים יקרו, וליצור את השינוי בעצמי.

"בהתמודדות הזו קבלתי מתנה גדולה - את היכולת לשאת מצב של חוסר וודאות ולתת אמון מלא בהקב"ה שיוביל אותי בדרך הבטוחה והטובה ביותר. בעקבות כך הבנתי שאני יכולה להפסיק להיות שכירה שצריכה בטחון בתלוש השכר ואני רוצה להיות מאמנת עצמאית".

 

להיות מאושרת בעבודה

דבורה מספרת את הדברים בטבעיות, אך מבחינתה היה זה הרגע הגורלי בו היא קפצה למים והחלה לחיות את החיים העצמאיים שלה. "הודעתי על פיטוריי ממקום שנתן לי משכורת מסודרת וגבוהה ובחרתי בדרך שאין בה יציבות כלכלית אבל יש בה הרבה חרות, אמון והגשמה עצמית. ידעתי שיהיו קשיים, אבל הייתי מצוידת בכלי האימון ומוכנה לפגוש את האתגרים ולהתקדם ביחד איתם. כיום אני מודה לה' בכל רגע על הדרך המופלאה בה הוביל אותי, ועל השליחים הטובים ששלח לי בדרך, להביא אותי לעסוק בתחום שאני כל כך אוהבת ומתחברת אליו".

הניסיון האישי של דבורה בתחום העבודה הוביל אותה להחלטה שהתחום הספציפי שבו היא תעסוק יהיה אימון לנשים עובדות. לנשים שמעוניינות להרגיש מאושרות בעבודה שלהן. "זה הרי כל-כך חשוב", היא מציינת, "כי כאשר אישה מרוצה במקום עבודתה, אז היא גם חוזרת הביתה שמחה ורגועה, היא נמצאת עם הילדים שלה ברוגע ומרגישה טוב עם עצמה. המטרה שלי היא להעצים את הנשים ולתת להן כלים להגשים את הרצונות שלהן מתוך חרות פנימית ושמחה".

ואיך באמת ניתן לעזור לנשים לקבל כוח וסיפוק מהעבודה שלהן?

"מתוך ניסיוני יש מספר דברים שנותנים לאישה סיפוק בעבודה – הראשון הוא מיצוי עצמי. אישה שעובדת בתחום שהיא אוהבת ושמתאים לכישורים שלה, מרגישה שהיא תורמת ומתקדמת. זה נותן לה סיפוק. דבר נוסף הוא כאשר אישה מקבלת תגמול הולם, אם בצורה של משכורת או בצורה של הערכה ממקום עבודתה. הדבר השלישי הוא כאשר אישה יודעת לנהל את הזמן בצורה נכונה. אם היא מרגישה שהיא מספיקה לעשות את כל מה שחשוב לה ומתמרנת היטב בין כל תחומי החיים - אז היא מרוצה. וכן להיפך, אם יש בלגן בין הבית לעבודה וקיים קושי בניהול הזמן, זהו מקום לחוסר סיפוק.

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

"בשלב ראשון אני תמיד ממליצה לנשים להניח את האצבע על המקום שבו קשה להן – האם יש להן בעיה עם הניהול העצמי? התגמול בעבודה? עם המיצוי העצמי? או אולי עם ניהול הזמן ותמרון בין הבית והעבודה? כאשר נצליח לזהות את הקושי נוכל לטפל באתגר ולשפר אותו, זה ישפיע מידית על הסיפוק בעבודה ועל השמחה בחיים בכלל".

דבורה גם מציינת שכיום יש נשים רבות שמבינות את הצורך בעבודה מספקת ולא רק מתגמלת כלכלית והן מחפשות דרך להגיע לעבודה שתיתן להן סיפוק בלי לעזוב עבודה עם משכורת מסודרת. "הגיעה אליי אישה שעובדת כבר שנים בתחום המחשבים", מספרת דבורה, "היא משתכרת מאוד יפה, אך הרגישה שמיצתה את עצמה ורצתה לעסוק דווקא בשידוכים. בהתאם לרצון שלה, ליוויתי אותה לפתוח אפיק עבודה נוסף במקביל למקום הפרנסה הבטוח שלה. הדרך הייתה מרתקת, כי כדי לעבוד בתחום החדש שהיא בחרה היה עליה לשפר הרבה מיומנויות אישיות שלא היו נדרשות לה עד כה בעבודתה בתחום המחשבים. כמו תקשורת עם אנשים, יכולת הקשבה והתאמה, אסרטיביות והובלה. אבל בסופה של הדרך הלקוחה הייתה מאושרת לעשות את מה שהיא אוהבת".

יש טיפים שאת יכולה לתת למי שרוצה להכניס אושר למקום עבודתה?

"בהחלט. אמנם תהליך האימון שנעשה לכל אישה הוא אישי, אבל יש טיפים שנוגעים כמעט לכולן. בראש ובראשונה זה להסתכל על עצמך בעין טובה. נשים נוטות למדוד את הערך שלהן לפי רמת ההספק שלהן – אם הן מספיקות יותר והבית שלהן יותר מסודר, אז הן יותר מעריכות את עצמן; אם הן מצליחות להביא הרבה כסף מהעבודה – סימן שהן מוכשרות. והן שוכחות שהן בעצמן שוות ערך גם בלי קשר לכל אלו. מומלץ לכל אישה לעשות את ההפרדה בינה לבין העבודה. לשנן לעצמה שוב ושוב שהיא אישה מקסימה בלי קשר למה שהיא מפיקה. להקשיב ללב שלה ולרצונות שלה ולחפש את הדרך להגיע אליהן כי זה מה שישמח אותה באמת.

"וטיפ קטן לסיום: העבודה היא מקום מצוין להתפתחות אישית. לכן כל מפגש עם קושי או אתגר בעבודה הוא הזדמנות מצוינת להבין מה אני רוצה לשפר או לשנות בחיי. מחקרים רבים מראים כי נשים חרדיות דואגות לבני המשפחה ואת עצמן משאירות בצד. כאשר לאישה יש ילד שצריך עזרה בקריאה, במוטוריקה וכדומה היא עושה הכל כדי לסייע לו. אך מה קורה כשיש לאישה קושי בעבודה? היא משאירה את עצמה בצד ושורדת. וזה לא צריך להיות ככה.  

"חשוב לדעת שלכל אתגר יש פתרון. אומנם הפתרון דורש השקעה של זמן וכסף, יצירת שינוי, עבודה אישית ויציאה מאזור נוחות. אבל השמחה שמגיעה בעקבות השיפור משתלמת. וכשאישה עושה את הצעד הראשון ודואגת לעצמה - כל הבית מרוויח מכך".

תגיות:עבודהנשיםדבורה קיסטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה