חדשות בעולם

השבת האיומה של הקהילה בווירג'יניה: "היהודים היו מטרה ספציפית"

במהלך השבת האחרונה בה התקיימו הפגנות הניאו נאצים בווירג'יניה חוותה הקהילה היהודית במקום התנכלות קשה ואף איומים לשרוף את בית הכנסת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשבת האחרונה התקיימה הפגנה בווירג'יניה שבארה"ב, במהלכה כזכור דרס אדם ימני מספר מפגינים שהפגינו נגד הניאו נאצים. אלא שכעת מסתבר כי החרדה פקדה לא רק את משתתפי ההפגנה, אלא גם את אנשי הקהילה היהודית המתגוררים בעיר.

מי שחשף את הדברים הוא העיתונאי ברק רביד מ'הארץ'. רביד ציטט את דבריו של ראש הקהילה שתיאר את השבת האיומה שעברה עליו ועל אנשי קהילתו: "מחוץ לבית הכנסת עמדו במשך כחצי שעה שלושה אנשי מיליציה ניאו נאצית עם מדי צבא ורובים", סיפר הרב. "במהלך התפילה היו ניאו נאצים שצעדו בחוץ וצעקו: 'זיג הייל' ו-'הנה בית הכנסת'. היו מהם שהניפו דגלים עם צלבי קרס".

ראש הקהילה סיפר כי לאחר סיום תפילת שחרית, הוחלט כי המתפללים יצאו דרך הדלת האחורית במספר קבוצות, כדי שלא ייתקלו במפגינים. עוד ציין ראש הקהילה כי הוא עודכן בכך שבאתרים הניאו נאצים היו קריאות לשרוף את בית הכנסת. הוא הדגיש: "היהודים היו מטרה ספציפית של הניאו-נאצים באותה שבת. העובדה שלא התרחש אסון אינה בזכות המשטרה או הפוליטיקאים, אלא בחסד ה'".

טקס ההבדלה כבר לא התקיים בבית הכנסת, אלא הוחלט להעבירו לביתו של אחד מאנשי הקהילה ולאחר מכן ביטלו אותו לחלוטין, כיוון שהמשטרה הודיעה שאין ביכולתה לאבטח את האירוע.

עם זאת, ראש הקהילה גם ציין כי היו לפחות 12 זרים מוחלטים שבאו לבית הכנסת במהלך השבת כדי לשאול אם יש צורך בעזרה ואף היה חייל משוחרר מהצי האמריקאי שבא בהתנדבות מלאה כדי לשמור על בית הכנסת. "אנחנו מבטיחים לחזור לשגרה", הוא חתם את דבריו, "עוד נצא מזה מחוזקים".

תגיות:נאציםארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה