הסברה ישראלית

5 עובדות שמוכיחות שירושלים מעולם לא הייתה מקודשת בעבור המוסלמים

איך מתייחסים למקום קדוש, מהו כיוון התפילה של המוסלמים ומה זה אומר על היחס שלהם לכל המקודש להם, מי היה כאן קודם וכמה פעמים מוזכרת ירושלים בקוראן? 5 עובדות שאולי לא ידעתם על יחסם של המוסלמים לירושלים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

 

עובדה ראשונה - כמה פעמים מוזכרת ירושלים בקוראן?

ניחשתם נכון. אפילו לא פעם אחת, בעוד שירושלים מוזכרת בתנ"ך מעל 500 פעם. נוכח הטענה, יש מוסלמים שטוענים שהביטוי 'אל אקצה' מסמל את ירושלים, אולם מדובר בשטות גמורה היות ופירוש הביטוי 'אל אקצה' הוא 'המסגד הרחוק ביותר'.

חוקרי אסלאם מסבירים שה'מקדש המרוחק ביותר' נמצא סמוך למכה, ובטח שלא בירושלים. דבר זה אנו למדים אף מהקטע שבו מדובר בקוראן על מסעו של מוחמד אל 'המסגד הרחוק ביותר' - שהתרחש בשנת 621. עובדה זו אינה עולה בקנה אחד עם המסגד בירושלים, שנבנה רק בשנת 705.

 

עובדה שניה - על איזו בירה ערבית הם מדברים?

דוד המלך היה זה שהפך את ירושלים לבירתה של ארץ ישראל, אז כיצד הערבים יכולים לטעון כי ירושלים היא בירתה של מדינה ערבית בשם 'פלשתין'?

 

עובדה שלישית - אמור לי מהו יחסך למקודש לך, ואמור לך מי אתה!

האם אלימות מותרת במקום שאותו אדם מחשיב כמקודש? לא. ובכל זאת, המוסלמים מתירים לנהוג בחוסר כבוד, באלימות מילולית ופיזית בשטח הר הבית, שבו נמצא המסגד שלהם שנקרא 'בית אלמקדסים'. נשמע מוכר? גם כאן אתם צודקים! חוסר הכבוד שלהם נובע מכך שעמוק בתוכם הם יודעים שאין זה מקום מקודש להם, אלא לנו היהודים. משום כך נקרא המקום גם בשפתם שלהם 'בית אלמקדסים' - דהיינו היכן שהיה מקום בית המקדש.

פירוש המילים 'בית אלמקדסים' בתרגום חופשי הוא שהמסגד נבנה על גבי בית המקדש.

 

עובדה רביעית - כיוון התפילה מעיד על בעיית כבוד רצינית!

היהודים מכבדים את מקום התפילה שלהם ומשום כך מתפללים עם הפנים שלנו לכיוון ירושלים. אדם שמתפלל בכותל למשל, לעולם לא יפנה אליו את גבו - אלא יצעד אחורנית עד למרחק ולכיוון היציאה - ורק שם יסתובב ויפנה את גבו.

לעומת זאת, המוסלמים מתפללים כשגבם מופנה להר הבית. אז תגידו אתם, האם זהו אקט של כבוד - כשאדם מפנה את אחוריו אל המקום המקודש בעיניו???

 

העובדה החמישית - אנחנו היינו כאן ראשונים

הנה כמה עובדות שאיש אינו חולק עליהן: דוד המלך הפך את ירושלים לעיר בירה של ארץ ישראל, בית המקדש הראשון נבנה על ידי בנו של שלמה המלך, בית המקדש השני גם הוא נבנה על הר הבית, הרומאים גנבו את בית המקדש ושחטו את היהודים תוך שהם משלחים אותם הרחק מארצם, המוסלמים נכנסו לירושלים וכבשו אותה ובנו את המסגד שלהם על גבי בית המקדש היהודי, ואפילו מטבע השקל מגיע מימי בית המקדש.

אחרי כל זה, האם יש עדיין מי שחושב שירושלים שייכת למוסלמים או שהם מחשיבים אותה למקום קדוש בעיניהם?!

תגיות:יהודיםמוסלמיםהר הביתעובדותמענייןירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה