חדשות בארץ

בחודש הבא: ראש הממשלה נתניהו ממריא לביקור היסטורי

בנימין נתניהו צפוי לצאת בחודש הבא לביקור היסטורי באמריקה הלטינית שיכלול גם את מקסיקו הנתונה במתיחות עם הנשיא טראמפ. מדובר בביקור הראשון של ראש ממשלת ישראל בדרום אמריקה

  • כ"ג אב התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה נתניהו מתעתד לצאת בחודש הבא לביקור היסטורי בדרום אמריקה - כך מפרסם האתר JTA. במהלך הביקור, ישהה נתניהו בארגנטינה ומקסיקו, ובכך יהיה ראש הממשלה הישראלי הראשון שמבקר באמריקה הלטינית.

לאחר ביקורו בארצות דרום אמריקה, יטוס נתניהו ישירות לניו יורק כדי להשתתף בפני העצרת הכללית של האו"ם ב-19 בספטמבר. הוא צפוי לחזור לישראל למחרת העצרת, ב-20 בספטמבר, יום אחד בלבד לפני ראש השנה תשע"ח.

המסע יתקיים בזמן שישראל תציין 70 שנה להצבעת החלוקה של האו"ם בשנת 1948, כאשר 13 מדינות באמריקה הלטינית והקאריביים היו בין 33 מדינות שהצביעו בעד ישראל, ובכך סללו את הדרך לעצמאותה של המדינה הצעירה.

נתניהו יבקר במקסיקו למרות שזו האחרונה הצביעה באונסק"ו נגד ישראל בשנה שעברה. המתיחות הסמויה בין מקסיקו לישראל החריפה לאחר שראש הממשלה נתניהו צייץ בטוויטר את דעתו החיובית בנוגע ליעילותה של החומה שמתכנן טראמפ לבנות בגבול שבין ארה"ב למקסיקו.  התערבותו של נתניהו הכעיסה מאוד את המקסיקנים וגרמה למשבר דיפלומטי מסוים.

הביקור הקרוב לא יכלול את ברזיל, למרות שהיא האומה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית ובה 120 אלף יהודים. כזכור, בעבר סירבה ברזי לאשר את מינויו של דני דנון לשגריר האו"ם. טענת ברזיל היתה כי לא ראוי לאשר לתפקיד כזה מתנחל שעמד בראש מועצה הממוקמת מעבר לקו הירוק.

כזכור, בסתיו שעבר כתב נתניהו לנשיא גוואטמלה, ג'ימי מוראלס, כי "אמריקה הלטינית תמיד היתה ידידותית לישראל, אבל אני חושב שאנחנו נמצאים במצב שבו מערכות היחסים האלה יכולות להיות קרובות בהרבה".

תגיות:ביקור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה