לאישה

חני וינרוט: "לעזור לחולה זה דבר ראשון לראות את הצד הבריא שלו"

חני וינרוט חולקת בעמוד הפייסבוק שלה, פוסט חדש ומלא השראה מחד, אך אמיתי, מביע ותוסס מאידך. בפוסט מתארת וינרוט מפגש עם אישה מסוימת שכינתה אותה 'גיבורה', לטענתה שלא לצורך. "חולי סרטן הם לא גיבורים והמתנדבים הם לא מלאכים", היא כותבת. "די עם הדימויים הטרגיים. אפשר גם בלי דרמה וזה עדיין תופס"

בעיגול: חני וינרוטבעיגול: חני וינרוט
אא

חני וינרוט חולקת בעמוד הפייסבוק שלה, פוסט חדש ומלא השראה מחד, אך אמיתי, מביע ותוסס מאידך. בפוסט מתארת וינרוט מפגש עם אישה מסוימת שכינתה אותה 'גיבורה', לטענתה שלא לצורך. קראו את הפוסט המעצים: "היא אמרה שאני גיבורה. שאלתי 'למה', אמרה לי: 'בגלל שאת ככה חיה, ונוסעת לחו"ל ומבלה'. אז יצאה מתוכי הציניות: 'ממתי מחלקים פרסים לאנשים שעושים חיים?'".

בנקודה זו נותנת וינרוט עצה למי שרוצה לעזור באמת, ואומרת כי עצתה היא להתחיל להסתכל על חולי הסרטן כשווים בין שווים, לא כ'גיבורים' ולא כ'מלאכים'. "חולי סרטן הם לא 'גיבורים' והמתנדבים הם לא 'מלאכים'. ודי עם הדימויים הטרגיים, כי אפשר גם בלי דרמה וזה עדיין תופס. היום אני חולה - מחר זה יכול להיות מישהו אחר. העולם הזה יש בו כל מיני - יש צד נותן, ויש צד מקבל. ואין תחרות מי הכי מסכן. 

"לעזור לחולה, זה דבר ראשון לראות בו את הצד הבריא שלו ולא לדבר אליו כאילו הוא מפגר - ואין לי שום דבר נגד מפגרים, אבל תתאימו את העזרה שלכם, אנשים".

 

הרב שי שאול מזרחי בסיפור מצמרר, הממחיש את החשיבות של אמירות פוגעניות, ועד כמה צריך להיזהר ברגשי הזולת. צפו:

 

תגיות:חני וינרוטסרטןהתמודדותפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה