חדשות בעולם

תעלומה בת 20 שנה נפתרה: בדיקת DNA פסלה את החשש שהתינוקות הוחלפו בלידתן

שתי נשים אמריקאיות ששהו באותו חדר לאחר שילדו, מנעו ברגע האחרון החלפת תינוקות - אך זה לא מה שמנע מהן לחיות בחשש במשך 20 שנה תמימות, שאולי בכל זאת התינוקות שהן גידלו, אינן שלהן. לאחרונה נפתרה התעלומה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סיפור שהתרחש לפני כעשרים שנה בארה"ב, עולה כעת לכותרות ועושה שמות ברשת: שתי נשים בשם פאם ולורה שילדו באותו בית חולים והיו שותפות לחדר, חששו שהאחיות החליפו בין התינוקות שלהן. החשש הראשוני התעורר בלורה, כאשר האחות נכנסה לחדר והגישה לה את התינוקת 'שלה' בטענה ש"הגיע הזמן להאכיל אותה". 

"כשהסתכלתי עליה וראיתי אותה אמרתי לעצמי שהיא לא נראית כמו התינוקת שלי", אמרה לורה בראיון לתוכנית The Doctors. "הסתכלתי על התינוקת ולא הבנתי מי זאת".

פאם הייתה באותו זמן באמבטיה, וכאשר יצאה משם ראתה שאחות נוספת עומדת בחדר שלה עם תינוקת אחרת, בטענה שזו התינוקת שלה. "התבוננתי בתינוקת שבידיה של לורה, וידעתי מיד שזו התינוקת שלי. לא הבנתי איך האחות התבלבלה וטעתה טעות כה חמורה. בזמן הזה לורה הניקה את הבת של פאם, אך נראה שאת האחיות זה לא ממש הטריד. "האחיות אמרו שהן נורא מתנצלות, והודו שהתינוקת שהנקתי הייתה התינוקת של פאם", סיפרה לורה. 

התינוקת של פאם הוחזרה אליה, אך לורה עדיין חששה שהתינוקת שהגישו לה האחיות לאחר מכן - איננה שלה. "היא פשוט לא הייתה דומה לאף אחד מבני המשפחה שלנו", סיפרה. 

לאחרונה החליטו שתי המשפחות (שנשארו בקשר מאז הלידה) לעבור בדיקת DNA - אחרי עשרים שנה כמעט. במהלך השנים הסבירו ההורים לילדות - לינדזי בתה של לורה וקריסטי בתה של פאם - שיש אפשרות כזו שהן הוחלפו בלידתן. "קיווינו שהבדיקה הגנטית תפתור את התעלומה, ותעזור לנו לחזור לחיי משפחה תקינים", הסבירו השתיים. 

אולם כשתוצאות הבדיקות הגיעו, הבינו שתי האמהות שהספקות שכרסמו בהן במשך שנים - היו חסרות כל בסיס. "כשקיבלנו את התוצאות, הופתענו לראות שהבנות שלנו נמצאות בדיוק היכן שהן אמורות להימצא, ושכל אימא מגדלת את הילדה שלה בדיוק. למרות שתוצאות הסקרים בארה"ב מעידים על כך ש-20,000 תינוקות לערך מוחלפים מדי שנה בבית החולים, במקרה שלנו היה לנו נס שגילינו את זה במהרה. ואנחנו שמחות שהתעלומה סוף סוף נפתרה".

תגיות:תינוקותבית חוליםנסהחלפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה