חדשות בארץ

ראש הממשלה חשף בישיבת הממשלה: זהו ראש המל"ל החדש

מאיר בן שבת, איש הציונות הדתית, ימונה לתפקיד ראש המועצה לביטחון לאומי. ב-3 השנים האחרונות כיהן כראש המרחב הדרומי בשירות הביטחון הכללי

  • כ"א אב התשע"ז
מאיר בן שבת (צילום: לשכת רוה’’מ)מאיר בן שבת (צילום: לשכת רוה’’מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה את זהות הבכיר שימונה לתפקיד ראש המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) – מאיר בן שבת. יצוין כי בשנה וחצי התפקיד לא היה מאויש.

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו: "בעוד יומיים יתחיל בתפקידו כראש המל"ל מאיר בן שבת, שנמצא איתנו כאן. מאיר הוא עתיר ניסיון ומעש בהגנה על ביטחון ישראל, בשב"כ, כולל בתפקידו האחרון כראש מרחב דרום, ואת כל תפקידיו עשה בהצטיינות. הוא גם מוכר לחברי הקבינט שכבר התנסו בבהירות מחשבתו, פרי ניסיונו פעמים רבות. אנחנו מקבלים אותו בברכה".

בן שבת (51), נשוי ואב לארבעה, כיהן ב-3 השנים האחרונות כראש המרחב הדרומי בשב"כ. הוא חובש כיפה, איש הציונות הדתית, שירת בגבעתי ולאחר מכן התגייס לשירות.

בוגר תואר ראשון במדעי המדינה בהצטיינות באוניברסיטת בר אילן, בוגר התכנית לדירקטורים ונושאי משרה בכירים בתאגידים באוניברסיטת ת"א, ובוגר מגוון רחב של קורסים בתחום המודיעין ובתחום הניהול הבכיר.

בן שבת רכש בעשרות השנים האחרונות מומחיות בתחום החמאס בעזה והיה שותף למרבית הפעולות נגדה בשני העשורים האחרונים. בין השאר, ניהל מטעם השירות את הפעילות במבצע עופרת יצוקה .

לאורך שנות-עבודתו בארגון, כיהן במגוון רחב של תפקידי ניהול, באגפי ביצוע ובאגפי מטה. בין השאר, עמד בראש שתי חטיבות וכיהן בראשות שלושה אגפים: אגף הסייבר, האגף הארצי לסיכול טרור וריגול ולמחקר ולמדיניות , והמרחב הדרומי.

בתפקידיו אלה, הופקד על ניהולן של מערכות הכוללות מאות עובדים ומנהלים בתפקידים שונים ובמקצועות מגוונים, ניהל עשרות מבצעים מודיעיניים וסיכוליים, קיים קשרי חוץ ענפים, הקים יחידות, הוביל שינויים מבניים, ניהל תהליכי מחקר וחשיבה אסטרטגית ועסק בעיצוב המדיניות בשורה ארוכה של נושאים.

תגיות:ביבי נתניהומאיר בן שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה