סיפורי אמונה

ר’ אהרן קוטלר מתחנן בפני ההנהלה: "אנא אל תשלחו דואר בשבת"

סיפור מרגש על מסירותו הנאצלת של הרב אהרן קוטלר זצ"ל לרווחתו של כל יהודי ברוחניות ובשמיות

  • כ"א אב התשע"ז
רבי אהרן קוטלר זצ’’לרבי אהרן קוטלר זצ’’ל
אא

רבי אהרן קוטלר זצ"ל, ראש ישיבת ליקווד, דאג לרווחתו של כל יהודי ויהודי, ברוחניות ובגשמיות, ואם נודע לו על איזו בעיה שיש ליהודי לא נח ולא שקט ועשה כל מאמץ על מנת שהדבר יבוא על פתרונו. אם בדברים גשמיים נהג כך, על אחת כמה וכמה בדברים רוחניים. כשנודע לו על איזה דבר שצריך חיזוק או על פירצה חלילה בכרם ה', היה משנס מותניים וטורח ולא נרתע משום מכשול בדרכו עד לחיזוק חומות התורה.

והנה ביום מן הימים שמע ראש הישיבה כי בסניף הדואר של ניו יורק עובדים יהודים בשבת רחמנא ליצלן, מחמת איומי הנהלת הדואר שאם לא יעבדו בשבת יפוטרו מן העבודה. רבי אהרן אזר כגבר חלציו, ונסע למשרדי ההנהלה במטרה לשכנעם שיוותרו לעובדים על יום העבודה של שבת קודש.

מנהלי הדואר בראותם את האורח החשוב מיד הושיבוהו בכסא מכובד ובקשו לדעת מה בפיו ומהי מטרת בואו, לשמע בקשתו השיבו לו, שמשום מה רוב מוסדות התורה שולחים את מכתביהם לקראת סוף השבוע, וכיון שישנה עבודה רבה בשבת אי אפשר לשחרר את העובדים היהודים ביום עמוס שכזה.

שמע זאת ראש הישיבה והחל מתרוצץ ממוסד למוסד ולבקש שלא ישלחו דואר בסוף השבוע כדי שהעובדים היהודים שבדואר יוכלו לקבל יום חופש בשבת קודש ולא יחללוה חס ושלום. ואכן מאמציו של ראש הישיבה נשאו פרי: מוסדות התורה חדלו מלשלוח דואר בסוף השבוע, והעובדים היהודים השתחררו מעבודתם ביות השבת.

תגיות:סיפורי צדיקיםרבי אהרן קוטלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה