זוגיות ושלום בית

סוד הנישואין: זו היד שלי – וזו היד שלי

איך מוצאים את המוטיבציה להתמודד, גם כשיש קשיים בזוגיות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היבט שיכול לתת לאדם את המוטיבציה ואת הכוחות להתאמץ ולהתמודד, גם כשההתמודדות קשה מאד, זהו המבואר בספר הזוהר (לך לך, דף צ"א ע"ב), שהאדם ואשתו הם שני חצאי נשמה, אשר בשעת הנישואין מתחברים והופכים להיות נשמה אחת. המתבוננים בעובדה שבן הזוג הוא בעצם "אני", שהרי הוא השלים אותי והפך אותי לאדם שלם, חשים מיד ממילא כי אין שום סיבה ואין סיכוי שאני אפגע בעצמי. אבל כל זמן שאדם רואה את בן הזוג כגורם זר שנמצא בבית, ואני התחתנתי אתו רק כדי שהוא יתפקד עבורי ויתן לי את מה שאני רוצה, הרי אדם זה ישאל את עצמו תמיד מה וכמה הוא מקבל מהצד השני.

אולם ברגע שהוא מפנים את העובדה כי אנחנו שני חצאי נשמות שהפכו לנשמה אחת ע"י החופה והקידושין, מבין הוא היטב את אשר המשילו חז"ל, לאדם שלקח פטיש כדי להכות במסמר, אך במקום להכות במסמר הוא הכה בטעות באגודל. האם יד שמאל תחטוף את הפטיש מיד ימין ותכה אותה בחזרה? הרי כל בר דעת מבין: זו היד שלי – וזו היד שלי. אז נכון שהיד הזאת טעתה והכתה את היד השנייה, אבל בשום אופן היד השנייה לא תכה את הראשונה... כך הם הדברים גם כלפי בני הזוג. כשהאדם מתבונן ויודע שהוא זה אני ואני זה הוא, ממילא אין שום סיבה לצער את בן/בת הזוג, גם כאשר אין הצדק עמו במעשיו. אלא ידברו זה עם זה בדרכי נועם ומתוך אהבה וזהירות בכבודו, באופן שהדברים יתקבלו על לבו.

 

תפקידו העיקרי של הצלם

לסיכום הנושא, סיפור נאה ובו עצה טובה.

כשהיה הרב אברהם פאם, ראש ישיבת "תורה ודעת" שבארה"ב, יושב עם בני זוג שהשלום אינו שורר בביתם, היה מבקשם להוציא את אלבום התמונות מהחתונה.

בני הזוג התמהים היו ממלאים את בקשתו, והוא היה עובר עמהם על התמונות ואומר בפנים מאירות: "ראו איזה חיוך של אושר על פניכם! ראו כמה אמא היתה מאושרת ביום נישואיכם! והנה סבא רוקד בחופתכם כשכל כולו שמח! אתם התחתנתם כי מצאתם התאמה ואהבה ביניכם. חבל לפרק הכל. בואו נתאמץ בקבלת הדרכה נכונה, ותצליחו!".

סיפור זה שמעתי בניו יורק מתלמיד חכם, תלמידו של הרב פאם. והוא סיים את הסיפור באומרו: "פעם השתתפתי בחתונה, והתבקשתי לשמש כאחד משני העדים בקידושין. והנה, בעת נתינת הטבעת התקרב הצלם לבני הזוג, כשהוא מסתיר אותם מעיני העדים, ומיד ננזף על ידי העד השני: "זוז הצידה! העיקר בקידושין הם העדים, ואתה מפריע!" מיד אמרתי לו: "בא נזוז אנחנו הצידה, וניתן לו לצלם מהזווית הכי טובה. בזמננו, הוא חשוב לא פחות מאיתנו! יתכן שבזכותו הם לא יתגרשו! אנחנו נביט במתן הטבעת כהלכה, אבל מהצד".

את הספר 'המדריך המלא לנישואין מאושרים' של הרב זמיר כהן אפשר להשיג בחנויות המובחרות ובהידברות שופס.

תגיות:זוגיותסוד הנישואין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה