חדשות בארץ

מחזיקים בטלפון כשר? הבנקים מחויבים להנגיש גם לכם שירות דיגיטלי

מכירים את זה שאתם זקוקים לסיסמא, כדי שתוכלו להתנהל טלפונית מול הבנק, וכל מה שיש להם להציע זה אופציה של שליחה במסרון, ולכם אין הודעות בטלפון? בקרוב כל זה הולך להשתנות

  • י"ח אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

שוב אתם מנסים ללא הועיל למנוע את בזבוז הזמן המשווע, שכרוך שוב ביציאה מהבית, הגעה לסניף הבנק הקרוב שלכם, המתנה ממושכת ומורטת עצבים, וכל זה רק בשביל... לקבל סיסמא.

אם יש לכם טלפון כשר – כנראה שהבעיה הזו מוכרת גם לכם.

לאחרונה, לאור פניות של אזרחים שומרי מצוות, שנתקלים בבעיה השכם וערב, ונערמו על שולחנו של הח"כ אורי מקלב בנושא - החליט הלה לפתור את הבעיה אחת ולתמיד.

מקלב, המשמש כיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת, פנה כבר לפני מספר חודשים אל המפקחת על הבנקים, הגב' חדווה בר, בבקשה להמציא לבעיה שרבים נתקלים בה – פתרון ראוי, שינגיש את שירותי הבנקאות הדיגיטלית גם לציבור בעלי הטלפונים הכשרים, וגם לאוכלוסיית לקויי הראיה – שבשל המוגבלות שלהם, סובלים מאותה הבעיה בדיוק.

במכתבו כתב ח"כ מקלב "לאחרונה החלו בנקים רבים לאפשר ביצוע פעולות בנקאיות דרך הטלפון כגון העברות בנקאיות ועוד, רק על ידי אישור הלקוח באמצעים פסולים... מציאות זו מדירה מביצוע הפעולות הללו ציבור גדול ונכבד אשר משתמש במכשירי טלפון 'כשרים' בלבד, על מנת למנוע אפליה זו ולאפשר ללקוחות הבנקים על כל רובדיהם לבצע פעולות בנקאיות טלפוניות".

עוד הוסיף, כי "ברור לכל כי הוראה זו נובעת מרצון לבטח יותר את הפעולה הבנקאית, אולם בטוחני כי עם רצון טוב וחשיבה נוספת ניתן יהיה לבטח זאת אף בטלפון באמצעות קוד זיהוי או אמצעי בטיחות אחר".

על מנת להתגבר על הבעיה האמורה, אמורים הבנקים להמציא פתרון אחר, שימיר את הודעת הטקסט לקול – ובכך לאפשר ללקוח לקבל את הסיסמא גם באמצעות קול, על פי בחירתו.

בתגובה לפנייתו, העבירה בר הוראה חד משמעית בנושא לבנקים – בבקשה לפתור את הבעיה באופן מיידי, והוראה זו אכן תיכנס לתוקף בקרוב, והבנקים יחויבו במתן פתרון מונגש של השירות הדיגיטלי, דרך הטמעה של השירות בכל הטלפונים ולכל האוכלוסיות.

"הצעד עליו הכרזנו היום ינגיש את ערוצי הבנקאות הדיגיטלית גם לאוכלוסייה החרדית, אשר משתמשת ב'טלפון כשר', וגם לאוכלוסייה בעלת ליקויי ראיה", טענה בר בתגובה למהלך. "שימוש בכלי הבנקאות הישירה הוא נוח יותר, שכן הוא חוסך זמן הגעה לסניף בשעות הפתיחה והמתנה בתורים, וכן הוא זול יותר בעשרות אחוזים ביחס לביצוע אותן פעולות מול פקיד. הפיקוח על הבנקים ימשיך לפעול באופן שוטף להנגשת השירותים הדיגיטליים בתאגידים הבנקאיים לכלל שכבות האוכלוסייה, תוך שימת לב מיוחדת לאוכלוסיות בעלות צרכים שונים".

תגיות:טלפון כשרבנק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה