חדשות בארץ

הזוי: ערוץ 20 נקנס בסכום אסטרונומי - בשל "הדרת רפורמים"

הקנס, בגובה 100,800 שקלים, הוטל על הערוץ בידי מועצת הכבלים והלוויין, בשל "הדרה מתמשכת של קבוצות ביהדות משידוריו". מנכ"ל התנועה הרפורמית בתגובה: "העיצום הכספי רחוק מלהיות מספק בהקשר זה"

  • י"ז אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

אמש (שלישי), הטילה יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן חי שגב, קנס כספי כבד על ערוץ 20, בשל מה שכינתה "הדרה מתמשכת של קבוצות ביהדות משידוריו".

הקנס, בגובה של 100,800 שקלים, ניתן לאחר שהערוץ, שמופקד על שידורי מורשת, הואשם בכך שבתכנים אותם הוא משדר נפקדים הזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים, מה שמהווה הפרה של הרישיון אותו קיבל בחודש פברואר 2016.

בנוסף, חויב הערוץ לדווח מדי חודש למועצה על הייצוג שניתן לזרמים אלה, לצורך מעקב.

הקנס הוטל לאחר שעל שולחן המועצה הצטברו תלונות רבות בנושא, ויו"ר המועצה החליטה ליזום בדיקה מדוקדקת לכך במשך כחודשיים. התוצאה העלתה כי הערוץ לא שידר כלל תכנים מסוג זה, המתייחסים לרפורמים ולקונסרבטיביים.

"בהחלטות המועצה נקבע במפורש כי המועצה תקפיד הקפדה יתרה על עמידת הערוץ בהוראות הקיימות ובכלל זה מתן ביטוי למגוון דעות וזרמים שונים בציבור. לפיכך, מידור או הדרה של קבוצות שונות משידורי הערוץ היא הפרה של הוראות הרישיון.

"ההוראה המחייבת את הערוץ לתת ביטוי לזרמים שונים בציבור היא חלק אינטגראלי מהוראות הרישיון. ערוץ 20, כערוץ המורשת הישראלי, ראוי שיביא לידי ביטוי את כלל הקולות והגוונים בחברה הישראלית", טענה בן חי שגב.

מנכ"ל התנועה הרפורמית, גלעד קריב, מסר בתגובה כי הוא שמח על ההחלטה, וכי מבחינתו העיצום הכספי רחוק מלהיות צעד מספק בהקשר הזה.

לנו רק נותר לקוות כי מועצת הכבלים והלוויין תפקח את עיניה כדי להתעסק בתכנים הבעייתיים באמת המשודרים במרקעים, ולא ב'זוטות' כגון אלו...

תגיות:קנסרפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה