חדשות בארץ

מחקר חדש מגלה: האם הנטייה לפשיעה היא תכונה מולדת?

האם לפסיכופטים יש מוח במבנה שונה משל רוב בני האדם? מחקר חדש מצביע על הבדלים פיזיולוגיים מובהקים שמוכיחים כי לפסיכופטיים מבנה מוח ייחודי, השונה משל כלל בני האדם

  • ט"ו אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש שנערך לאחרונה בארצות הברית, מגלה ממצאים מפתיעים: לפסיכופטיים מבנה מוח אחר משל כלל בני האדם.

המחקר, נערך באוניברסיטת ויסקונסין מדיסון, בשיתוף עם אוניברסיטת ניו מקסיקו. במהלכו נערכו סריקות MRI ל-49 אסירים בשני בתי כלא בוויסקונסין, הנחשבים לבעלי אבטחה 'בינונית'.

הבדיקה סקרה את מוחם, שעה שעברו מבחן ממוחשב, במהלכו התבקשו לבחור בין שתי אופציות: האחת, קבל סכום כסף קטן – אולם באופן מיידי, והשנייה, קבלת סכום כסף גדול יותר – אולם בשלב מאוחר יותר.

תוצאות המחקר, הצביעו על כך שאסירים שקיבלו דירוג גבוה יותר במבחן הפסיכופתיה – הראו בהתאמה גם פעילות רבה יותר באזור מסוים במוח, המכונה אזור ה'סטריאטום הגחוני'.

זאת ועוד, לדברי ג'ושוע בקוהלץ, אחד החוקרים המובילים במחקר, ככל שאדם הוא יותר פסיכופת – כך ניתן היה לראות כי גדלה התגובה באזור זה אצלו במוח, הידוע כמעורב בהערכת הגמול הסובייקטיבי, מסייע למוח בקבלת החלטות, ומוביל לבחירה שתוביל לגמול מיידי - עם פחות דאגה לטווח הארוך.

בהמשך, בדקו החוקרים גם את הקשר שבין אזור זה לאזורים אחרים. הם גילו כי אסירים שהוגדרו כבעלי רמות גבוהות יותר של פסיכופתיה - היו בעלי קשרים חלשים יותר לאזורים אחרים, כמו קליפת המוח הקדמית, הידועה כאזור במוח האחראי על קבלת החלטות מורכבות יותר, הממוקדות לטווח ארוך, וכן בתפקודים מחשבתיים גבוהים.

עוד יצוין, כי מבחינה סטטיסטית, כלל האוכלוסייה כוללת רק אחוז אחד של בני אדם המוגדרים כפסיכופטים, בעוד שכ- 15%-25% מאוכלוסיית האסירים הגברית בצפון אמריקה – מוגדרים ככאלה.

תגיות:מחקרפסיכופט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה